Saturday, October 21, 2017

Revival : All the nations

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus memberitakan Injil kepada semua suku bangsa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : All the nations

Mark 13:10 (NKJV)  And the gospel must first be preached to all the nations.

Markus 13:10 (TB)  Tetapi Injil harus diberitakan dahulu kepada semua bangsa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #294. Tahukah anda bahawa sebelum kedatangan Kristus kali kedua, Injil keselamatan harus diberitakan kepada setiap suku bangsa? Inilah tanggungjawab kita sebagai orang yang percaya kepada-Nya. Inilah panggilan kita untuk mewartakan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa. Inilah kerindua-Nya supaya setiap suku bangsa diselamatkan kerana begitu besar kasih-Nya akan dunia ini. Inilah kehendak-NYA bagi hidup kita untuk melakukan kehendak-NYA dan kerindua-Nya.

☕ 🍞 The salvation promised is more than deliverance from evil, it is everlasting blessedness. Akhir zaman tidak akan datang bila tugas penginjilan tidak diselesaikan dahulu. A life that's experience Jesus, will never just sit at a place but there will be a deep stirring in their hearts do something for God. Ini merupakan tanggungjawab setiap orang percaya untuk terus memberitakan Injil keselamatan dan pengampunan dosa-dosa kepada semua suku bangsa dan memimpin mereka kembali kepada Tuhan. Injil harus diberitakan kepada semua bangsa, dan suara Injil itu akan diperdengarkan ke seluruh bumi; bukan hanya kepada semua bangsa Yahudi, melainkan juga ke seluruh bangsa di bumi.

✝️Then the end will come
🙏 This gospel of the Kingdom will be preached in all the world as a witness to all the nations, and then the end will come. By sharing the gospel on social media is not enough, we must go beyond that. Apakah yang perlu kita lakukan? Adakah kita sedang lakukan? Saya secara pribadi merasakan bahawa waktu yang ada sangat sikit sekali untuk melakukan segala sesuatu namun, saya puji Tuhan sebab ada beberapa team pelayanan sudah mulai melihat betapa pentingnya penginjilan dan mereka juga sudah mulai bergerak. Ladang sudah menguning dan siap untuk dituai.

Jadi, sudahkah kita memberitakan Injil kepada sekurang kurangnya satu orang hari ini? Always remember that EVERY SOUL IS IMPORTANT AND PRECIOUS. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: