Sunday, October 29, 2017

Revival : Quality and not Quantity

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus melakukan kehendak-NYA. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Quality and not Quantity

Luke 3:4 (NKJV)  as it is written in the book of the words of Isaiah the prophet, saying: "The voice of one crying in the wilderness: 'Prepare the way of the Lord; Make His paths straight.

Lukas 3:4 (TB)  seperti ada tertulis dalam kitab nubuat-nubuat Yesaya: Ada suara yang berseru-seru di padang gurun: Persiapkanlah jalan untuk Tuhan, luruskanlah jalan bagi-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #302. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mengutus kita untuk menghasilkan buah-buah yang berkualiti? Pelayanan yang kita lakukan haruslah terfokus kepada kualiti dan produktiviti dan bukannya kuantiti. Pelayanan yang berkualiti menghasilkan produktiviti yang bermutu tinggi. Untuk itu, kita harus melakukannya dengan segenap hati kita dan tidak berkompromi dengan hal-hal di sekeliling kita yang boleh menjejaskan kualiti Pelayanan itu.

☕ 🍞 Adakah kita "suara-suara" yang berseru di "padang gurun"?Pelayanan yang berhasil ada pelayan yang sanggup bergerak melakukannya biarpun orang lain tidak. Tidak ramai yang memilih untuk menjadi suara-suara Pertobatan, mereka hanya ingin menjadi suara-suara yang memberitakan hal-hal yang bagus, senang dan yang mau didengar oleh orang. Pelayanan yang berkualiti adalah pelayanan yang tidak berkompromi. Pelayanan yang berkualiti adalah pelayanan yang menghasilkan buah-buah pertobatan.

✝️The Quality of the ministry
😇 Melayani, melayani lebih sungguh. Dalam petikan firman Tuhan ini saya melihat dan memahami beberapa hal tentang Yohanes Pembaptis.

1. Senantiasa siap melaksanakan firman Tuhan.

2. Tegas dalam menyerukan pertobatan dan akibat dosa bagi yang enggan bertobat.

3. Rendah hati sehingga hanya menunjuk kepada Mesias yang harus dimuliakan.

4. Berani menegur kesalahan, tanpa memandang jabatan dan status.

Pelayanan yang kita lakukan haruslah menyenangkan hati Tuhan dan bukannya untuk menyenangkan hati manusia. Yohanes tidak pedulikan sesiapa pun, tidak kompromi dengan kebenaran Firman Tuhan dan dia tetap memberitakan Injil keselamatan kepada setiap orang. Dengan demikian ramai yang bertobat. Bagaimana dengan kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: