Tuesday, October 17, 2017

Revival : Take off your garment

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus mendekati Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Take off your garment

Mark 10:50 (NKJV)  And throwing aside his garment, he rose and came to Jesus.

Markus 10:50 (TB)  Lalu ia menanggalkan jubahnya, ia segera berdiri dan pergi mendapatkan Yesus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #290. Tahukah anda bahawa kita masih memakai jubah kita yang lama? Setiap kita masih memakai jubah lama kita. Pada zaman dulu, untuk setiap orang sakit, buta dan sebagainya diberikan satu jubah dan melalui jubah itu mereka tahu bahawa sekian-sekian orang ini berpenyakit apa. Demikianlah juga dengan Firman Tuhan yang kita baca ini. Orang buta ini menanggalkan jubahnya dan dan kepada Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Jika kita baca kembali cerita ini, kita dapati bahawa orang ini buta dan dia mau melihat. Dia mendengar tentang Tuhan Yesus, lalu dia berseru dengan sekuat hatinya sehingga didengar oleh Tuhan Yesus. Saat dia mendengar bahawa Tuhan Yesus memanggil dia, dengan segera dia menanggalkan jubahnya dan datang kepada Tuhan Yesus. Ternyata Bartimeus bukanlah seorang yang malas, yang tidak mau bangkit dari keadaan seperti anggapan orang saat itu. Justru Bartimeus adalah seorang yang berkemauan keras dan berkeyakinan bahwa suatu saat ia akan terbebas dari penderitaan. Apakah keyakinan Bartimeus berlebihan? Secara kasat mata mustahil bagi Bartimeus untuk terpenuhi harapannya. Tetapi, semua keraguan kebanyakan orang saat itu pupus ketika Yesus melintasi kota Yerikho, dalam perjalanan menuju Yerusalem.

✝️ Tanggalkan Jubah mu
😔 Setiap kita masih memakai atau menyimpan jubah kebutaan, dosa dan sebagainya. Orang buta ini, apabila dia mendengar Yesus memanggil dia, dengan serta merta dia tanggalkan serta tinggalkan jubah kebutaannya dan mencapai Yesus. Terkadang kita berdoa dan berseru kepada Tuhan Yesus, tetapi saat Dia menjawab doa kita, kita pulak yang tidak bersiap sedia untuk menanggalkan dan meninggalkan jubah kita dan memakai jubah kemuliaan-Nya.

The Spiritual state  we are  at now God is passing by there. Apakah tindakan kita? Adakah kita berdiam diri dan Tidak perlukan campur tangan Tuhan atau kita mau melakukan sepertimana Bartimeus lakukan? Sudah cukup  kita berada dalam kebutaan ini, ayuh berikan hidup anda kepada Tuhan supaya Dia memulihkan, menyembuhkan, memperbaharuinya serta membangkit anda kembali supaya anda terus melihat kepada rencana Tuhan dan terus bangkit dan bersinar bagi Dia. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: