Thursday, October 19, 2017

Revival : Are we doing this?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan hati untuk mengasihi Tuhan dan mengasihi manusia. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Are we doing this?

Mark 12:33 (NKJV)  And to love Him with all the heart, with all the understanding, with all the soul, and with all the strength, and to love one's neighbor as oneself, is more than all the whole burnt offerings and sacrifices."

Markus 12:33 (TB)  Memang mengasihi Dia dengan segenap hati dan dengan segenap pengertian dan dengan segenap kekuatan, dan juga mengasihi sesama manusia seperti diri sendiri adalah jauh lebih utama dari pada semua korban bakaran dan korban sembelihan."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #292. Tahukah anda bahawa kita tau perintah Tuhan tetapi kita jarang sekali melakukannya? Membaca perintah Tuhan tidak mencukupi, kita harus melakukannya juga. Ramai yang terkadang membaca Alkitab hanya sekadar mau menambahkan ilmu agama atau pengetahuan saja tetapi tidak benar-benar hidup oleh apa yang telah dibaca. Orang farisi ini suka mengkaji kitab tetapi mereka sendiri tidak melakukan apa-apa yang difirmankan oleh Tuhan namun mereka meletakkan satu beban keatas orang lain supaya mereka harus melakukannya.

☕ 🍞 Kita harus melakukan kehendak-NYA. Kehendak-NYA adalah supaya dunia ini diselamatkan. Kenapa masih ada yang bermusuhan di sana sini? Disebabkan kita gagal melakukan perintah Tuhan. Apa gunanya kita baca firman Tuhan tetapi tidak hidup melaluinya? We must #LoveGod and #LovePeople not just in words but our actions.

We must ask ourselves are we even doing the 1st commandment which is to Love God? Kalau kita mengasihi Tuhan sudah pasti hati kita terbeban untuk jiwa-jiwa. Kita akan merasakan apa yang Tuhan rindukan untuk generasi ini. Are we doing it? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: