Monday, October 23, 2017

Revival : Never sleep

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita supaya jangan kita tidak tertidur dalam mengusahakan ladang-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Never sleep

Mark 13:35-36 (NKJV)  Watch therefore, for you do not know when the master of the house is coming--in the evening, at midnight, at the crowing of the rooster, or in the morning-–
lest, coming suddenly, he find you sleeping.

Markus 13:35-36 (TB)  Karena itu berjaga-jagalah, sebab kamu tidak tahu bilamanakah tuan rumah itu pulang, menjelang malam, atau tengah malam, atau larut malam, atau pagi-pagi buta,
supaya kalau ia tiba-tiba datang jangan kamu didapatinya sedang tidur.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #296. Tahukah anda bahawa terkadang kita kedapatan tidur 😴 dalam melakukan pekerjaan-Nya? Tuhan Yesus adalah Empunya ladang yang terbentang luas ini dan kita semua adalah pekerja-Nya. Adakah kita sedang mengusahakan ladang-Nya itu dengan bersungguh sungguh ataupun kita kedapatan sedang tidur dan tidak melakukannya? Satu hal yang sangat serius dan perlu diperbetulkan dengan secepatnya.

☕ 🍞 Berjaga-jagalah saudara dan saudari sekalian, janganlah kita kedapatan tidur sewaktu melakukan pekerjaan-Nya. Banyak perkara akan membuatkan kita untuk tertidur sewaktu melakukan pekerjaan-Nya. Kepada setiap kita telah diberikan satu ladang. Tuhan telah mempercayakan ladang-Nya kepada kita namun ladang-Nya tetap begitu saja. We become maintenance ⛑ worker. Instead of cultivating the land, sowing new seeds, opening new land and so on, we become so comfortable with what we have and never attempt to do greater works. We are sleeping 😴. We need to repent.

✝️Are you sleeping 😴?
😴 Kita tidak tau bilamasa kedatangan Tuhan Yesus kali keduanya, tetapi apabila Dia datang, adakah Dia akan menemukan orang-orang yang bersungguh-sungguh melakukan pekerjaan-Nya ataupun orang-orang yang tidur? Kerana kedatangan-Nya itu sudah dekat dan tidak terduga, semua orang percaya harus waspada dan setia secara rohani. Setia dalam melakukan Amanat Agung-Nya. Waspada daripada tidak terjebak dalam ajaran sesat. Waspada dalam cara kehidupan kita. Berjaga-jaga daripada perkara-perkara yang dapat membuatkan kita tertidur. Yesus meminta para murid untuk berjaga-jaga, bagaikan seorang hamba yang ditinggal pergi tuannya.

Kita semua sedang melayani Tuhan dalam satu rumah yang besar dengan status yang sama "Hamba". Tidak ada ruangan untuk kita merasa cemburu dan sebagainya. Tidak ada alasannya untuk kita tidak melakukan pekerjaan-Nya hanya disebabkan oleh beberapa halangan dan tentangan yang kita hadapi. Oleh kerana itu, berjaga-jagalah senantiasa dan lakukanlah panggilan anda dan usahakanlah ladang-Nya yang telah dipercayakan kepada kita semua supaya apabila Dia datang, kita tetap setia melakukan pekerjaan-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: