Tuesday, October 10, 2017

Revival : Lip service

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang mendekatkan kita kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Lip service

Mark 7:6 (NKJV)  He answered and said to them, "Well did Isaiah prophesy of you hypocrites, as it is written: 'This people honors Me with their lips, But their heart is far from Me.

Markus 7:6 (TB)  Jawab-Nya kepada mereka: "Benarlah nubuat Yesaya tentang kamu, hai orang-orang munafik! Sebab ada tertulis: Bangsa ini memuliakan Aku dengan bibirnya, padahal hatinya jauh dari pada-Ku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #283. Tahukah anda bahawa kita sebenarnya sedang menjauhkan diri daripada Tuhan Yesus? God is not interested in our lip service. Dia mahukan penyembahan kita bukan dari mulut kita tetapi dari hati kita. Kemungkinan kita sedang melayani Tuhan Yesus saat ini, tetapi adakah anda pasti bahawa hati anda dekat dengan Tuhan Yesus? Kedapatan bahawa ramai yang sekadar memuliakan Tuhan dengan bibirnya saja tetapi hatinya sangat jauh daripada Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Umat Tuhan menghampiri Dia di dalam doa, ibadah, nyanyian dan pujian, sekalipun hati mereka tidak mengabdi kepada Dia atau perintah-perintah-Nya. Sebagai ganti menaati Allah dan firman-Nya, mereka mengisi hidup mereka dengan upacara keagamaan dan tradisi yang diajarkan oleh pemimpin mereka, dan dengan rasa aman yang palsu mereka hidup untuk diri sendiri. Keadaan rohani yang merusak seperti itu terjadi di beberapa gereja dewasa ini. Orang memuji dan memuliakan Allah dengan bibir mereka, sedangkan mereka tidak sungguh-sungguh mengasihi Allah atau ketetapan-ketetapan-Nya yang benar.

✝️Kemunafikan Menyerlah
😬 Ini yang menusuk hati saya, kata "munafik." Kita mengatakan bahawa kita mengasihi Tuhan Yesus, tetapi cara hidup kita tidak menggambarkannya. Dengan mulut kita memuji Tuhan Yesus dengan mulut yang sama kita maki hamun. Sepatutnya kita memberitakan Injil dengan mulut yang Tuhan berikan kepada kita.

Tepuk dada tanya selera. Anda saja yang tau bagaimana keadaan hidup anda. Terkadang kita menjadi seperti orang Farisi yang menetapkan peraturan itu dan ini tetapi diri kita sendiri tidak melakukannya. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: