Monday, October 30, 2017

Revival : The Urgency

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus maju dan menjangkau jiwa-jiwa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Urgency

Luke 3:6 (NKJV)  And all flesh shall see the salvation of God.' "

Lukas 3:6 (TB)  dan semua orang akan melihat keselamatan yang dari Tuhan."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #303. Tahukah anda bahawa waktu yang ada sekarang sangatlah mendesak kita untuk terus pergi dan merambat jiwa-jiwa yang masih tersesat? The Church in many parts of the world needs revival, and God wants to use each one of us to prepare the way for a mighty outpouring of His Spirit. Be available at all times. Masa yang kita ada sekarang sangatlah suntuk. Kita sebagai gereja-Nya harus bergerak membawa gereja-Nya kepada mereka yang masih dalam kegelapan.

☕ 🍞 Macam mana bangsa-bangsa mau melihat keselamatan yang daripada Tuhan Yesus jika anda dan saya tidak memimpin mereka kembali kepada Tuhan Yesus? Panggilan untuk bertobat yang disertai janji pengampunan ini bukan hanya berlaku untuk umat Yahudi, tetapi juga bagi semua umat di muka bumi ini. Maka, pergunakanlah waktu yang ada ini sebagai hari untuk merespons panggilan Tuhan dengan bertobat. Maksudnya, bersedia mengubah pikiran dan tindakan kita. Mungkin dulu kita hidup lebih banyak untuk diri sendiri, dengan mengabaikan firman Tuhan dan tidak peduli pada sesama kita, bergelimpangan di dalam dosa, tidak setia dan macam-macam lagi. Maka sekaranglah waktunya untuk kita bertobat dan kembali kepada jalan yang benar serta hidup bagi Tuhan dan menjadi berkat buat sesama.

✝️Setiap lidah mengaku
🛐 Kita sebagai orang yang percaya kepada-Nya haruslah, waktu ini lebih bergiat dalam membawa mereka yang lain kepada Tuhan Yesus. Ada pekerjaan yang luarbiasa sedang menantikan pekerja-Nya untuk meratakan tanah yang bergelombang dan untuk menimbun tanah yang berlubang sehingga setiap hati siap dibangun di atas dasar iman yang teguh. Greater works are yet to be done in this city.

Izikan Tuhan menjadikan kita pemberita kebenaran ini, supaya banyak orang boleh mendengar dan diselamatkan. Keselamatan yang Allah karuniakan kepada Israel menjadi gambaran keselamatan kekal yang akan Allah kerjakan bagi seisi dunia. Keselamatan yang Tuhan telah kerjakan di dalam hidup kita menjadi harapan juga bagi bangsa lain untuk datang kepada Tuhan jika kita sanggup memberitakannya kepada dunia ini. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: