Monday, October 2, 2017

Revival : It's time to wake up

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk bangkit. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : It's time to wake up

John 11:11 (NKJV)  These things He said, and after that He said to them, "Our friend Lazarus sleeps, but I go that I may wake him up."

Yohanes 11:11 (TB)  Demikianlah perkataan-Nya, dan sesudah itu Ia berkata kepada mereka: "Lazarus, saudara kita, telah tertidur, tetapi Aku pergi ke sana untuk membangunkan dia dari tidurnya."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #275. Tahukah anda bahawa apa yang tertidur harus bangkit? Ramai yang masih tidur 😴 rohaninya. Tuhan Yesus mau membangkitkan kembali setiap orang" percaya " yang tidur 😴.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, ada juga ramai Kristian sedang "tidur" seperti Lazarus. We need revival. If we want to be awaken then we need to have a personal revival. Berapa lama lagi kita mau terus tidur 😴? Inilah zaman pergerakan Tuhan, yang baru. Kita harus bangkit dan bergerak bersama dengan Tuhan jika tidak kita akan ketinggalan.

✝️Saudara kita telah tertidur
😴 Mereka yang tertidur bukan hanya mereka yang mundur rohani, tetapi mereka yang tidur dalam keagamaan, suka mengkritik, tidur dalam zon keselesaan, tidur dengan cukup lah sekadar ini tidak perlu melebih lebih. Revival is needed when there is a worldly spirit in church. The church has sunk down into a low and backslidden state when you see Christians conform to the world in dress, parties, seeking worldly amusement, and reading filthy novels. Expect a Revival when there are dissensions, jealousies, and evil rumors among believers.

✝️Hanya Tuhan Yesus yang dapat bangkitkan mereka
😴 Setiap mereka ini perlukan satu pertemuan secara pribadi dengan Tuhan Yesus. Sepertimana Tuhan Yesus bertemu dengan rasul Paulus, demikianlah mereka ini juga perlukan satu encounter yang dapat mengubah hidup kita. Revival is the work of the Holy Spirit. Ramai juga yang menolak pekerjaan Roh Kudus. Sebab itulah mereka desperately perlukan kebangkitan rohani.

Revival is renewed conviction of sin and repentance, followed by an intense desire to live in obedience to God. It is giving up one's will to God in deep humility. Adakah anda masih tidur? Jika ya, maka inilah masanya untuk Tuhan Yesus bangkitkan anda. Ada yang akan mengaku keperluannya, tetapi ada yang ego tinggi sehinggakan tidak mau mengakui keperluannya untuk campur tangan Tuhan Yesus dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: