Sunday, October 15, 2017

Revival : Arise

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus bangkit dan maju terus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Arise

Mark 9:27 (NKJV)  But Jesus took him by the hand and lifted him up, and he arose.

Markus 9:27 (TB)  Tetapi Yesus memegang tangan anak itu dan membangunkannya, lalu ia bangkit sendiri.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #288. Tahukah anda bahawa hanya Tuhan yang dapat membangkitkan anda kembali? Kekuatan di hidup kita, kita terima dari Yesus. Dia tak pernah meninggalkan kita. Dia setia menopang kita saat kita berseru dan berserah kepada-Nya. Kebersamaan tiap hari dengan Yesus tidak membuat murid-murid-Nya memahami siapakah Yesus. Percaya bahwa Yesus adalah Tuhan yang berkuasa atas segala sesuatu menjadi hal terutama. Demikian pula, Ia mampu melepaskan segala belenggu yang selama ini mengikat hidup kita. Asalkan kita percaya dan taat kepada firman- Nya, maka kita akan beroleh kemerdekaan sejati.

☕ 🍞 Hanya Yesus sahaja yang dapat membangunkan kita kembali. Tidak ada kuasa lain yang bisa membangunkan kita. Kekuatan kita yang sebenarnya terletak di dalam Tuhan Yesus. Jika kita tidak sedar akan kebenaran ini, sangat susah untuk kita bangkit kembali daripada kejatuhan kita. Janganlah ragu meminta pertolongan-Nya. Percaya dan taat sepenuhnya pada perintah dan janji-Nya. Percaya akan kuasa-Nya yang dapat melepaskan kita dari segala keterikatan kuasa roh jahat.

✝️Jangan lama sangat
💪Tuhan Yesus mau membangkitkan anda kembali oleh itu janganlah anda terus terbawa bawa oleh perasaan kasihan anda terhadap diri sendiri tetapi lihatlah Tangan Yesus sedang memegang tangan anda dan mau membangunkan anda kembali. Your fall is not permanent because the help of God is imminent. He is reaching out to you today. Tangan Tuhan Yesus yang ajaib sedang mencapai anda dan merangkul anda saat ini.

Sudah cukuplah anda berada di dalam zon kejatuhan anda. Tidak guna lagi ingat akan hal-hal yang lama. Bangkit dan majulah kerana masa depan yang cerah Tuhan sudah sediakan bagi anda. Arise My sons and daughters, Arise! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: