Tuesday, October 3, 2017

Revival : Remove the stone

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk keluar daripada kuburan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Remove the stone

John 11:39 (NKJV)  Jesus said, "Take away the stone." Martha, the sister of him who was dead, said to Him, "Lord, by this time there is a stench, for he has been dead four days."

Yohanes 11:39 (TB)  Kata Yesus: "Angkat batu itu!" Marta, saudara orang yang meninggal itu, berkata kepada-Nya: "Tuhan, ia sudah berbau, sebab sudah empat hari ia mati."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #276. Tahukah anda bahawa ada batu yang sedang menghalang anda daripada terus maju? Adakah sesuatu sedang menghalang anda daripada melihat mukjizat Tuhan Yesus? Adakah sepertinya ada "batu" ataupun "pemberat" diikat pada kaki anda sehinggakan anda tidak dapat bergerak keluar daripada tempat yang anda berada sekarang?

☕ 🍞 Roh Kudus menyatakan satu hal yang menakjubkan kepada saya saat saya membaca Firman Tuhan ini. Ada satu perkataan yang telah menarik perhatian saya.

✝️Remove that stone
✨Batu. Batu ini terkadang boleh menghalang kita daripada terus bergerak. Batu apakah itu? Batu keraguan. Batu ketidakpercayaan. Batu farisi ataupun batu keagamaan. Batu pemberontakan. Batu dosa. Batu ketidaktaatan. Batu kecurangan. Batu penzinaan. Batu keegoan. Batu kedegilan. Segala batu ini boleh menjadi hambatan dalam hidup kita. You may stumble and fall if this stones are present in your life.

Terkadang kita menjadi orang Kristian agamawi dan bukannya orang Kristian yang rohani. Sikit sikit kita komen itu dan ini. Sikit kena tegur kita mau merajuk. Sikit kena tegur, ego mula muncul. And the list keeps going on. As a believer, we must really be careful with our Christian walk. Jangan biarkan batu batu ini menjadi batu sandungan dalam hidup kita. Datanglah kepada Tuhan Yesus dan izinkan Dia untuk mengalihkan batu itu. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: