Friday, October 6, 2017

Revival : Go to your people

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mengabarkan Injil keselamatan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Go to your people

Mark 5:19 (NKJV)  However, Jesus did not permit him, but said to him, "Go home to your friends, and tell them what great things the Lord has done for you, and how He has had compassion on you."

Markus 5:19 (TB)  Yesus tidak memperkenankannya, tetapi Ia berkata kepada orang itu: "Pulanglah ke rumahmu, kepada orang-orang sekampungmu, dan beritahukanlah kepada mereka segala sesuatu yang telah diperbuat oleh Tuhan atasmu dan bagaimana Ia telah mengasihani engkau!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #279. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus menyuruh kita kembali kepada bangsa kita dan nyatakan pekerjaan-Nya yang ajaib dan luarbiasa? Di dalam firman Tuhan ini, jelas kelihatan bahawa ada seorang yang kerasukan dan banyak setan ada di dalam diri dia. Lalu apabila Tuhan Yesus sudah mengusir roh jahat itu, orang itu sudah sedar dirinya dan kemudian dia mau mengikuti Tuhan Yesus, tetapi Tuhan Yesus tidak mengizinkannya untuk mengikuti Dia? Nah, kenapa Yesus tidak mengizinkannya? Inilah yang kita akan belajar hari ini.

☕ 🍞 Pada waktu Yesus naik lagi ke dalam perahu, orang yang tadinya kerasukan setan itu meminta, supaya ia diperkenankan menyertai Dia. Apabila para penduduk mendesak Yesus supaya keluar daripada daerah itu, orang yang kerasukan tadi pulak mau mengikuti Yesus. Tetapi Yesus tidak mengizinkannya. Ada alasannya kenapa Tuhan Yesus tidak mengizinkannya.

✝️Penduduk menggesa Yesus tinggalkan daerah itu.
😱 Jelas kelihatan di sini bahawa para penduduk itu belum sedia untuk menerima pemberitaan Injil. Yesus datang ke sana supaya penduduk di sana akan diselamatkan, tetapi mereka tidak siap untuk menerima. Mereka sudah melihat mukjizat yang dilakukan oleh Tuhan Yesus, namun mereka tidak mau menerima Tuhan Yesus pada masa itu. Mereka takut, bukan pada orang yang sembuh itu, melainkan pada kekuatan luar biasa yang sudah membuat orang itu sembuh. Mereka mengetahui akan kekuatan adikodrati yang ada pada oknum Kristus, tetapi mereka tidak mengetahui akan kasih dan kemurahan-Nya yang tanpa batas.

✝️Tuhan Yesus ada rencana lain
🤔 Tuhan Yesus sanggup datang untuk seorang yang kerasukan ini, sembuhkan Dia dan lepaskan dia daripada segala ikatan setan. Just for this one person, He is willing to come. Saya rasa  Tuhan Yesus tau bahawa orang di sana tidak akan menerima kedatangan-Nya. Tetapi Dia ada rencana lain. Dia melepaskan orang itu daripada ikatan iblis dan menyuruh orang itu kembali ke rumahmnya, kepada orang-orang sekampungnya, dan beritahukanlah kepada mereka segala sesuatu yang telah diperbuat oleh Tuhan atasnya dan bagaimana Ia telah mengasihani dia. Lalu apa yang terjadi? Orang itu pun pergilah dan mulai memberitakan di daerah Dekapolis segala apa yang telah diperbuat Yesus atas dirinya dan mereka semua menjadi heran.

Luarbiasa sekali hallelujah 🙌 🔥 🔥. Ramai orang berfikir bahawa seseorang itu harus menjadi seorang pastor dan sebagainya barulah mau pergi beritakan Injil. Salah tanggapan itu. Setiap orang yang percaya adalah pengikut Yesus dan juga mereka adalah seorang pemenang jiwa. Jika hari ini anda telah melihat pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah dan luarbiasa di dalam hidup anda, maka pergilah kepada bangsa anda dan bawalah berita Injil ini kepada mereka. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: