Thursday, October 12, 2017

Revival : Be renewed from inside

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memperbaharui pribadi kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Be renewed from inside

Mark 7:21-22 (NKJV)  For from within, out of the heart of men, proceed evil thoughts, adulteries, fornications, murders,
thefts, covetousness, wickedness, deceit, lewdness, an evil eye, blasphemy, pride, foolishness.

Markus 7:21-22 (TB)  sebab dari dalam, dari hati orang, timbul segala pikiran jahat, percabulan, pencurian, pembunuhan,
perzinahan, keserakahan, kejahatan, kelicikan, hawa nafsu, iri hati, hujat, kesombongan, kebebalan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #285. Tahukah anda bahawa dari dalam hati kita timbul segala macam perkara? Kerana ini jugalah, amsal mengatakan "jagalah hatimu dengan segala kewaspadaan kerana dari situlah terpancar kehidupan." Kita harus menjaga hati kita sebaik mungkin kerana hati kita mencerminkan kepribadian kita. Bukannya harta kekayaan ataupun pendidikan yang mencerminkan kepribadian kita, tetapi hati kita. Tuhan Yesus melihat kepada hati kita dan bukannya luaran kita. Although you need to look presentable, but it is your heart matters the most.

☕ 🍞 Hati yang kotor akan menajiskan semua pikiran, perasaan, perkataan, dan perbuatan. Yang diperlukan adalah hati yang baru dan diubah, hati yang diciptakan kembali menurut rupa Kristus. Kenapa daripada hati kita keluar Macam-macam perkara? Kerana pemikiran kita, cara kita, hidup kita menjadi serupa dengan dunia ini, dan tida berubah melalui pembaharuan akal budi kita, sehingga kita tidak dapat membedakan manakah kehendak Allah: apa yang baik, yang berkenan kepada Allah dan yang sempurna. Sungguh tragis kan? Our wicked thoughts and affections, words and actions, defile us, and these only. As a corrupt fountain sends forth corrupt streams, so does a corrupt heart send forth corrupt reasonings, corrupt appetites and passions, and all the wicked words and actions that come from them.

✝️ Masih Terikat
😢 Sewaktu saya membaca Firman Tuhan ini, satu perkataan yang bermain di fikiran saya ialah "MASIH TERIKAT". Benar saudara dan saudari sekalian, ramai Kristian masih lagi terikat dengan cara hidup yang lama. Sepertinya satu kaki dalam Tuhan dan satu lagi di dunia. Kita masih terikat dengan perkara perkara dunia kerana dari hatilah timbul fikiran jahat yang menyebabkan orang berbuat cabul, merompak, membunuh, berzina, tamak; melakukan segala perkara yang jahat, seperti menipu, berbuat yang tidak senonoh, cemburu, memfitnah, sombong, dan tidak berbudi pekerti.

Secara pribadi, firman ini juga berbicara kepada saya. Marilah kita sama-sama izinkan Roh Kudus untuk menyelidiki hati kita. Kenapa harus berhati hati dgn hati kita? Kerana dari situ terpancar kehidupan. Kerana iblis senang menyerang hati yang lemah. Kerana hati seringkali kedapatan tidak setia. Kerana hati kita adalah rumah Tuhan. Jadi, bagaimana keadaan hati kita hari ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: