Sunday, October 1, 2017

Revival : The Lord is my Shepherd

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus bersama dengan Gembala kita yang baik. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Lord is my Shepherd

John 10:14 (NKJV)  I am the good shepherd; and I know My sheep, and am known by My own.

Yohanes 10:14 (TB)  Akulah gembala yang baik dan Aku mengenal domba-domba-Ku dan domba-domba-Ku mengenal Aku

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #274. Tahukah anda bahawa kita mempunyai Seorang Gembala yang baik? Gembala kita tidak pernah melupakan kita. Pengenalan dan kasih Allah akan anak-anak-Nya meliputi kasih sayang, kesetiaan, dan kepedulian yang penuh. Kita semua terukir di telapak tangan-Nya.

☕ 🍞 Three simple truth i learned from this verse and it is very powerful. Dari Dia ku terima, kepada anda ku berikan kebenaran ini. Terima kasih kerana membaca.

✝️ Tuhan adalah Gembala yang baik
🐑 Orang percaya adalah domba-domba Tuhan. Kita adalah milik-Nya dan menjadi sasaran khusus kasih sayang dan perhatian-Nya. Gambaran tentang gembala yang setia merupakan satu contoh pemeliharaan penuh perhatian dan penjagaan tak berkesudahan. Secara naluriah, domba percaya bahwa gembala akan menyediakan segala yang diperlukan untuk hari esok. Ciri paling khusus dari metafora yang panjang ini ialah bimbingan yang bijaksana dari sang gembala. Dia membimbing ke tempat yang tenang dan Yang menyegarkan, melewati pergumulan-pergumulan hidup, dan melalui tempat-tempat berbahaya. Dengan demikian gembala menyediakan segala keperluan hidup dan melindungi dari rasa takut akan bahaya.

✝️ Tuhan Mengenal domba-Nya
🐑 Tuhan mengenal setiap domba yang diserahkan kepada-Nya. Tuhan mengenal orang-orang yang berlindung dan percaya kepada-Nya. Kita tidak pernah dilupakan oleh Allah, karena mata-Nya senantiasa terarah kepada kita demi kebaikan kita. Mereka yang benar-benar domba Kristus akan senantiasa menaati suara-Nya dan mengikuti Dia; mereka senantiasa bersekutu dengan gembala.

✝️Domba mengenal Suara-Nya
🐑 Kepatuhan para domba terhadap gembala mereka itu. Mereka mengenali suara-Nya, seakan-akan suaranya itu dapat membuat mereka berpikir dan membedakannya dengan suara seorang asing. Orang-orang yang percaya kepada-Nya mengikuti Sang Gembala, sebab mereka dapat mengenal suara-Nya melalui telinga yang dengar-dengaran dan hati yang taat. Mengikuti sesuatu yang kita tahu bukan suara Kristus dan yang mungkin menyeret kita dari iman terhadap-Nya ke khayalan-khayalan palsu mengenai-Nya adalah suatu tindakan yang amat berbahaya. Mereka yang telah mengalami kuasa dan kekuatan dari kebenaran ilahi di dalam jiwa mereka dan telah mengalami keselamatan dan kelepasan dalam jiwa mereka, akan memiliki hikmat yang luar biasa untuk mengenali segala tipu daya Iblis dan mampu membedakan yang baik dan yang jahat.

Tiga perkara yang simple tapi penuh kuasa. Inilah yang Tuhan Yesus tunjukkan kepada saya. Mungkin anda mendapatkan lebih daripada ini. Tetapi saya mendorong kita, marilah kita melakukan ketiganya dahulu. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: