Saturday, September 30, 2017

Revival : I was blind

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membuka mata kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I was blind

John 9:25 (NKJV)  He answered and said, "Whether He is a sinner or not I do not know. One thing I know: that though I was blind, now I see."

Yohanes 9:25 (TB)  Jawabnya: "Apakah orang itu orang berdosa, aku tidak tahu; tetapi satu hal aku tahu, yaitu bahwa aku tadinya buta, dan sekarang dapat melihat."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #273. Tahukah anda bahawa Tuhan dapat membuka mata yang buta? Dahulu saya buta, tapi sekarang saya melihat 👀. Dahulu kegelapan membutakan saya daripada melihat terang Tuhan, tapi kini saya melihat.

☕ 🍞 Amat menyentuh hati saya sewaktu saya membaca Firman Tuhan ini dan teringat kembali bagaimana Tuhan Yesus menemukan saya. Saya belajar beberapa hal daripada satu petikan firman Tuhan ini.

✝️I was blind
👀 Dahulu saya hidup dalam kegelapan yang membutakan saya daripada melihat terang Tuhan. Until I was so tired and fed up with my life and the way I was living it. Pada masa itu Tuhan Yesus menemukan saya. Saya hilang, kini telah ditemukan. Kemudian saya ditekankan di kiri dan kanan. Tetapi setiap tekanan itu memberikan saya kekuatan yang baru untuk terus maju dan maju di dalam Tuhan Yesus. Kebutaan rohani adalah satu "penyakit" yang dapat disembuhkan jika sanggup membuka hati kita untuk terang Tuhan Yesus menyinar di dalam hidup kita. Apa yang membutakan kita. Keagamaan, memakai kekudusan yang palsu, mengikut Tuhan atas dasar rutin dan tugas dan bukan dengan kerelaan, memandang rendah orang lain dan sebagainya.

✝️ Now I see
👀 Sekarang saya sudah melihat kebaikan Tuhan. Sekarang saya sudah melihat terang Tuhan. Hidup saya yanh dibutakan oleh dunia ini kini sudah penuh dengan terang Tuhan. Sekarang saya sudah melihat kasih Tuhan Yesus. Saya telah melihat kebangkitan rohani. Saya telah melihat pemulihan Tuhan Yesus di dalam hidup saya. Saya telah melihat....

Berapa lama lagi kita mau terus dalam kebutaan rohani? Berapa lama lagi kita mau buta farisi ini? Berapa lama lagi kita mau mengizinkan dan menyukai kegelapan ini? Sudah cukup lama kita dibutakan. Sekarang masanya untuk anda dibangkitkan kembali. Dahulu buta sekarang melihat. Lihatlah kepada Tuhan Yesus dengan penuh iman dan pengharapan. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: