Saturday, September 9, 2017

Revival : We are One

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang mempersatukan dan memperkuatkan tubuh Kristus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : We are One

Ephesians 4:3-6 (NKJV)  endeavoring to keep the unity of the Spirit in the bond of peace.
There is one body and one Spirit, just as you were called in one hope of your calling;
one Lord, one faith, one baptism;
one God and Father of all, who is above all, and through all, and in you all.

Efesus 4:3-6 (TB)  Dan berusahalah memelihara kesatuan Roh oleh ikatan damai sejahtera:
satu tubuh, dan satu Roh, sebagaimana kamu telah dipanggil kepada satu pengharapan yang terkandung dalam panggilanmu,
satu Tuhan, satu iman, satu baptisan,
satu Allah dan Bapa dari semua, Allah yang di atas semua dan oleh semua dan di dalam semua.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #252. Tahukah anda bahawa harus bersatu? Kesatuan adalah topik yang sangat disukai oleh setan kerana dia tidak suka melihat gereja Tuhan bersatu lalu dia memecah belahkan kesatuan jemaat gereja. Menurut Anda, apakah hambatan utama dalam mengekspresikan kestuan jemaat? Mengapa orang Kristian sulit sekali bersatu? Apakah upaya konkrit Anda untuk mewujudnyatakan kesatuan umat?

☕ 🍞 "Janganlah terlibat dengan aktiviti gereja itu". Pernahkah anda mendengar sesiapa katakan begini? Ramai yang ketika diundang ke gereja itu dan ini, mereka pergi mau terima berkat, tapi banyak menyindir ada lah. Mereka mengatakan kenapa mereka ini menyembah Tuhan lama sangatlah, worship leader tak baguslah, setiap perkataan yang mereka cakap pun akan disindir dan diletakkan dalam grup whatsapp ataupun di Facebook untuk perbincangan. Memang semua aliran tidak sama, tetapi setiap aliran tertuju kepada Tuhan yang sama, kecuali yang ajaran sesat itu. Di akhir zaman ini kita sedang berusaha untuk kesatuan roh di kalangan jemaat gereja serta denominasi lain tetapi ada saja yang susah sangat mau bergabung.

🌽 🐡 One team, one vision, one mission, one heart and one mind towards revival. Kesatuan itu sangatlah penting untuk terus bergerak dalam pergerakan Revival ini. Tanpa kesatuan, masing-masing akan mula melakukan hal-hal masing-masing. Kesatuan adalah sangat penting dalam Revival, kerana lewat kesatuan itulah terjadinya kebangkitan rohani yang luarbiasa apabila umat-Nya berkumpul bersama tanpa melihat denominasi dan gereja mana, dan mengarahkan kepada satu tujuan melalui doa mereka dan juga dalam kesungguhan untuk mencari wajah untuk Revival terjadi. Saya berharap bahawa semua orang yang percaya dapat bekerjasama sebagai satu tubuh.

Revival happens when we are single-hearted, single minded focused towards one purpose. Sehati sejiwa kita dapat maju. Sehati sejiwa kita dapat menaklukkan dunia. Sehati sejiwa kita dapat memenangkan jiwa-jiwa yang terhilang. Haruslah kamu teguh berdiri dalam satu roh, dan sehati sejiwa berjuang untuk iman yang timbul dari Berita Injil. Kita telah dipanggil dalam satu tubuh dan satu Roh, jadi sebagai satu Tubuh Kristus, mengapa ada perpecahan di antara kita? Bangsa dan tanah air kita memerlukan kita, tetapi kita sibuk mengagungkan denominasi serta ajaran masing-masing. Apa sudah jadi ini? Apakah perasaan Yesus ketika Dia melihat semua ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: