Saturday, September 16, 2017

Revival : Seeking God with all your heart

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mencari kerajaan dan kebenaran Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Seeking God with all your heart

Matthew 6:33 (NKJV)  But seek first the kingdom of God and His righteousness, and all these things shall be added to you.

Matius 6:33 (TB)  Tetapi carilah dahulu Kerajaan Allah dan kebenarannya, maka semuanya itu akan ditambahkan kepadamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #259. Tahukah anda bahawa kita harus terlebih dahulu mencari kerajaan dan kebenaran Tuhan? Ramai yang mengatakan bahawa mereka mencintai Tuhan, tetapi dengan cara hidupnya, mereka gagal membuktikannya. Tuhan Yesus tidak menjadi prioritas utama dalam hidup kita. Inilah yang sebenarnya sedang terjadi.

☕ Dalam firman Tuhan ini, ada 3 bahagian atau pun 3 perkara yang saya belajar di sini.

1. Carilah dahulu kerajaan Allah dan kebenarannnya
➡️ Bukan sekadar bangun pagi dan berdoa atau sebagainya.... ia meminta komitment kita untuk mengutamakan Tuhan terlebih dahulu dalam hidup kita. Which means... anything that we do... will it bring any bad impact to God and His name..will I tarnished His name? Adakah hidup saya menyenangkan hati Tuhan? Adakah segala percakapan saya menyenangkan hati Tuhan? Adakah segala perbuatan saya menyenangkan hati Tuhan? Adakah cara hidup saya menyenangkan hati Tuhan? Adakah kerajaan Tuhan diteguhkan di dalam kehidupan kita? Is God the Ruler of our lives?

1a. Kebenaran-Nya
➡️ Adakah saya mendahulukan kebenaran Firman Tuhan dalam hidup saya? Adakah hidup saya bercanggah dengan kebenaran Firman Tuhan? Adakah saya hidup melalui firman Tuhan? Adakah segala perkataan yang keluar daripada mulut saya seiring Firman Tuhan? Adakah saya tertanam, berakar, bertumbuh di dalam firman Tuhan?

2. Lakukanlah Kehendak-Nya
➡️ Adakah saya sedang melakukan kehendak Tuhan? Seseorang hanya dapat melakukan kehendak Tuhan apabila he/she is "married" to God. Means menjadi satu dengan Tuhan. Seseorang hanya dapat melakukan kehendak Tuhan apabila dia mengenal siapakah pribadi Tuhan, apakah isi hati Tuhan, apakah kerinduan Tuhan. Rasul Paulus mengatakan... "It is no longer i that live but Christ in me"... If Christ lives in you, then why we less bothered in doing the will of God? Bukan kita lagi yang hidup tau...tetapi Kristus Yesus yang hidup di dalam kita, kerana Dialah empunya hidup ini... dan bermaksud.. bukan lagi melakukan kehendak serta keinginan kita... tetapi mengutamakan serta melakukan kehendak dan keinginan Tuhan... kita menyangkal kedagingan kita utk melakukan apa yang diminta oleh Tuhan.

3. Maka semuanya itu akan ditambahkan kepadamu
➡️ When you begin to do what God wants you to do, jangan risau tentang impian mu... semuanya Tuhan akan tambahkan dan bahkan Dia akan melimpahkan segala sesuatu kepada mu. When God is your #1 priority, when doing the will of God is your #1 priority, then you would see how God use you for greater purpose.

Persoalannya adakah kamu sedang melakukannya? Apakah yang sedang kita lakukan dengan kehidupan yang telah Tuhan Yesus berikan kepada kita? Adakah melakukan kehendak Tuhan Yesus menjadi prioritas utama kita? Adakah kita menyangkal diri kita dan memikul salibnya dan sedang mengikuti Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: