Thursday, September 21, 2017

Revival : I will not deny Jesus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk percaya dan berpegang teguh kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I will not deny Jesus

Matthew 26:35 (NKJV)  Peter said to Him, "Even if I have to die with You, I will not deny You!" And so said all the disciples.

Matius 26:35 (TB)  Kata Petrus kepada-Nya: "Sekalipun aku harus mati bersama-sama Engkau, aku takkan menyangkal Engkau." Semua murid yang lain pun berkata demikian juga.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #263. Tahukah anda bahawa terkadang tekanan serta godaan dunia akan membuatkan kita menyangkal Yesus jikalau iman kita tidak teguh? Jika kita menghadapi situasi dan kondisi yang mengguncangkan iman kita dan menghancurkan tekad untuk mengikut Yesus, kita harus hidup dalam pengharapan yaitu bahwa Yesus yang mati adalah Yesus yang bangkit.

☕ 🍞 Ada sesuatu yang saya belajar daripada statement yang dinyatakan oleh Petrus kepada Tuhan Yesus. Kita harus berhati-hati apabila menyatakan sesuatu statement dan jangan main hantam cakap.

🕐 Berani cakap, beranilah lakukannya
✔️ Terkadang kita main hantam saja cakap sesuatu, padahal belum tentu kita berani mau melakukannya. Sepertinya seorang lelaki berkata kepada kekasihnya, "lautan api sanggup ku renangi demi cintaku padamu..." Jika waktu memasak di dapur terkena sedikit percikan minyak panas pun sudah tidak tahan sakit, inikan pula lautan berapi mau direnangi. Berani cakap, harus berani buat. Jika kita telah membuat keputusan untuk mengikuti Yesus, maka biar apapun yang terjadi, janganlah menyimpang ke kiri atau ke kanan. Our decision to follow Jesus must not be an emotionally motivated decision. Terkadang saya melihat bahawa orang yang lahir baru lebih berani mengikuti Yesus daripada Kristian keturunan. Godaan duniawi, ketakutan, harta dan kekayaan, status dan pangkat, dengan senang sekali mempengaruhi orang yang percaya dan terus mereka menyangkal Yesus.

🕑 Saya tidak akan menyangkal Yesus
✔️ Terkadang masalah menghimpit kita sehinggakan kita mencari solusi lain untuk keluar daripada masalah itu. Kita mencari bomoh dan sebagainya. Terkadang juga faktor keadaan sekeliling kita juga dapat mempengaruhi pendirian kita sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus. There's a song we used to sing long time ago. The song is "I have decided to Jesus, I have decided to follow Jesus, I have decided to follow Jesus no turning back, no turning back." Are we living it or it is just another gospel song?

🕒 Ikut-ikutan saja
✔️ Seorang Kristian yang Ikut-ikutan akan ikut saja apapun keputusan yang dilakukan oleh orang lain. A Yes man is not what God looking for. Seorang Kristian Ikut-ikutan akan senantiasa membuat keputusan yang tidak serius, tidak memikir apakah akibatnya kelak. Kenapa saya katakan ikut-ikutan sebab Semua murid yang lain pun berkata demikian juga.

Selain daripada self-confidence yang Petrus ada, sepertinya dia dapat lakukan segalanya, selain daripada iman yang dia ada, ini juga merupakan beberapa hal yang boleh menggugat kerohanian dan kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus. Berhati-hatilah saudara dan saudari sekalian. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: