Wednesday, September 6, 2017

Revival : United towards Revival

Sarapan 🍳 Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kesatuan di antara kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : United towards Revival

Hebrews 10:24-25 (NKJV)  And let us consider one another in order to stir up love and good works,
not forsaking the assembling of ourselves together, as is the manner of some, but exhorting one another, and so much the more as you see the Day approaching.

Ibrani 10:24-25 (TB)  Dan marilah kita saling memperhatikan supaya kita saling mendorong dalam kasih dan dalam pekerjaan baik.
Janganlah kita menjauhkan diri dari pertemuan-pertemuan ibadah kita, seperti dibiasakan oleh beberapa orang, tetapi marilah kita saling menasihati, dan semakin giat melakukannya menjelang hari Tuhan yang mendekat.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #249. Tahukah anda bahawa Tuhan inginkan kesatuan di antara kita? Tuhan Yesus datang ke bumi untuk menebus manusia dan menyelamatkan kita. Tuhan Yesus tidak membawa ajaran denominasi tetapi Kasih yang memulihkan, membangkitkan, menyatukan, dan menyelamatkan serta menebus dosa manusia. Tetapi manusia amat cenderung sekali memisahkan gereja atas nama denominasi. Denominasi dan gereja serta agama tidak akan menyelamatkan diri kita tetapi Yesus Kristuslah yang berkuasa menyelamatkan kita.

☕ 🍞 Mengapakah kita mengagungkan denominasi ataupun aliran kita sehingga kita memandang rendah kepada denominasi yang lain? Daripada bersatu dan bekerjasama, kita sendiri yang menjadi penghalang kepada pergerakan Tuhan hanya kerana mengagungkan denominasi masing-masing. Ajaran gereja terkadang memisahkan kita kerana pemahaman serta ajaran masing-masing dan langsung memisahkan persaudaraan Kristian dan meretakkan kesatuan.

🌽 🍟 Daripada mengerjakan kesatuan di antara jemaat dan gereja, kita menghakimi Gereja ini dan itu. Kita sepatutnya mendorong dan membina antara satu dengan yang lain tapi kita meletakkan peraturan ini dan itu dan terkadang juga menghalang pemimpin maupun jemaat dari bergabung dengan jemaat gereja lain. Yesus tidak mengatakan "di atas denominasi ini Aku akan membina gereja-Ku.." Yesus tidak membawa ajaran denominasi, tetapi manusia menciptakannya lalu sekarang ia menjadi penghambat.

United we stand, divided we fall. Janganlah kita menjauhkan diri dari pertemuan-pertemuan ibadah kita, seperti dibiasakan oleh beberapa orang, tetapi marilah kita saling menasihati, dan semakin giat melakukannya. Kesatuan tubuh Kristus akan mencetuskan kebangkitan rohani. Marilah kita saling memperhatikan supaya kita saling mendorong dalam kasih dan dalam pekerjaan baik. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: