Friday, September 8, 2017

Revival : Prayer that moves

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk berdoa bersungguh-sungguh. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Prayer that moves

James 5:17 (NKJV)  Elijah was a man with a nature like ours, and he prayed earnestly that it would not rain; and it did not rain on the land for three years and six months.

Yakobus 5:17 (TB)  Elia adalah manusia biasa sama seperti kita, dan ia telah bersungguh-sungguh berdoa, supaya hujan jangan turun, dan hujan pun tidak turun di bumi selama tiga tahun dan enam bulan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #251. Tahukah anda bahawa Revival lahirnya daripada doa yang sungguh-sungguh? Sesiapa sahaja boleh berdoa tetapi adakah kita sedang berdoa sungguh-sungguh? Berapa di antara kita yang melakukan doa kita? Apakah rahsia doa Elia?

☕ 🍞 Doa yang diucapkan dengan iman, akan menyembuhkan orang sakit itu. Tuhan akan memulihkan kesihatannya dan dosa yang sudah dilakukannya akan diampunkan. Perhatikan ayat ini "diucapkan dengan iman", jika doa kita diucapkan dengan iman yang sungguh-sungguh maka ia pasti akan terjadi kerana iman tanpa perbuatan adalah omongan kosong ataupun mati. Elia manusia biasa seperti kita semua. Tetapi yang membezakan kita dengan Elia adalah, dia sedar akan otoritas yang ada pada diri dia. If you want Revival, it begins with a prayer. If you want to see massive souls saved, it begins with a prayer and then GO and win souls. Revival yang lahir daripada doa dan iman yang benar akan melihat hasil penuaian yang luarbiasa. It takes a prayer to see  His Kingdom invade Earth. Doa yang lahir dari iman akan memperlihatkan kemuliaan Tuhan dan Pencurahan Roh Tuhan ke atas setiap suku bangsa.

🌽 🍩 It is not enough to say a prayer, but we must pray in prayer. Jika kita baca di 1 Raja-raja 18:1, Tuhan berfirman kepada Elia supaya Elia pergi dan memperlihatkan dirinya pada Ahab dan katakan kepada Ahab, tidak lama lagi Tuhan akan menurunkan hujan. Jika Elia tidak melakukan ini, tidak mungkin Ahab akan tahu. Elia berdoa, lalu Tuhan menjawab dan Elia pergi mengabarkan berita kepada Ahab. Kita adalah seperti Elia dan Ahab adalah seperti bangsa-bangsa yang sedang menantikan siapakah yang akan datang mengabarkan Injil keselamatan kepada mereka.

Sesiapa pun boleh berdoa, tetapi adakah kita yang berdoa akan gerak melakukan doa itu? Sebenarnya, Tuhan mau kita mengambil langkah iman yang pertama dahulu. Kita berdoa tetapi tak bergerak jadi bagaimana kita mau melihat keberhasilan doa itu? Jika kita berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi, tapi kita sendiri tidak bergerak mengabarkan Injil, berdoa bagi orang sakit, dan sebagainya maka bagaimana ia akan terjadi? Sepertinya kita mau kebangkitan rohani terjadi, tetapi kita tidak mau Tuhan bekerja di dalam hidup kita. Now, tell me how can Revival happen? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: