Wednesday, September 13, 2017

Revival : The Word must spread

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus memberitakan Injil. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Word must spread

Matthew 4:17 (NKJV)  From that time Jesus began to preach and to say, "Repent, for the kingdom of heaven is at hand."

Matius 4:17 (TB)  Sejak waktu itulah Yesus memberitakan: "Bertobatlah, sebab Kerajaan Sorga sudah dekat!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #256. Tahukah anda bahawa kita harus terus bergerak mengabarkan Injil keselamatan ini kepada semua orang? Pada zaman dahulu, Tuhan mengutus para misionaris kepada bangsa dan mereka telah mengabarkan berita Injil keselamatan dan bangsa-bangsa telah bertobat lalu berbalik kepada Tuhan. Tapi sekarang, setelah sekian lama, kita masih lagi dalam kegelapan. Masih lagi dengan cara hidup yang lama.

☕ 🍞 Kata Yunani "metanoia" yang diterjemahkan dengan "bertobat" berarti: perubahan hati, ganti haluan hidup. Boleh diterjemahkan dengan kata Indonesia "berbalik" juga, asal diberi arti keagamaan. Keputusan untuk berbalik dari dosa kepada keselamatan di dalam Kristus menyangkut hal menerima Kristus bukan hanya sebagai Juruselamat dari hukuman dosa, tetapi juga sebagai Tuhan atas kehidupan kita. Pertobatan merupakan keputusan yang sukarela pada pihak orang berdosa, yang dimungkinkan oleh kasih karunia yang memberi kemampuan kepada mereka untuk melakukannya ketika mereka mendengar dan percaya kepada Injil.

🌽 🍣 Pertobatan yang sungguh-sungguh di hadapan Tuhan adalah permulaan kepada kebangkitan rohani? Repentance is the beginning of Revival in our lives. Do you agree? I do definitely agree because only through repentance we can experience spiritual Revival or else we will continue to live in darkness and drowned in sin and our spiritual life remains dead. Tuhan selalu memberikan peluang kedua kepada setiap orang yang mau bertobat sungguh-sungguh. Pertobatan yang sungguh-sungguh di hadapan Tuhan diikuti dengan kehidupan yang mengalami satu transformasi yang luarbiasa sehingga Kristus menjadi nyata di dalam hidup kita. Kemudian, pergilah memberitakan Injil keselamatan ini kepada semua orang. This is Revival. It's Revival now!

Bertobatlah dan berbaliklah kepada Tuhan Yesus. Biar segala ikatan dosa dilepaskan hari ini. Segala yang terikat dengan  penyembahan roh dan berhala dilepaskan. Semua yang percaya kepada bobohizan, dipatahkan kuasanya. Mereka semua ini dilepaskan dalam nama Yesus Tuhan dan Penyelamat kita. Tuhan Yesus sedang mengundang kita ke dalam keselamatan yang telah disediakan oleh Tuhan untuk bangsa-bangsa. Tuhan mengatakan bahawa "dan umat-Ku, yang atasnya nama-Ku disebut, merendahkan diri, berdoa dan mencari wajah-Ku, lalu berbalik dari jalan-jalannya yang jahat, maka Aku akan mendengar dari sorga dan mengampuni dosa mereka, serta memulihkan negeri mereka." Jadi, apakah respon anda hari ini...

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: