Friday, September 22, 2017

Revival : Jesus or the world?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Jesus or the world?

Matthew 27:17 (NKJV)  Therefore, when they had gathered together, Pilate said to them, "Whom do you want me to release to you? Barabbas, or Jesus who is called Christ?"

Matius 27:17 (TB)  Karena mereka sudah berkumpul di sana, Pilatus berkata kepada mereka: "Siapa yang kamu kehendaki kubebaskan bagimu, Yesus Barabas atau Yesus, yang disebut Kristus?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #265. Tahukah anda bahawa dunia ini lebih senang mahukan sesuatu yang jahat daripada sesuatu yang benar? Anda mau Yesus atau Barabas? Anda mau Yang Empunya Surga atau yang jahat? Apa kesalahan Yesus sehingga harus dihukum mati? Jawabannya: tidak ada! Tuduhan para pemuka agama terhadap Yesus, tidak satu pun yang dapat mereka buktikan walaupun mereka telah memakai banyak saksi palsu.

☕ 🍞 Sudah banyak kali saya membaca petikan firman Tuhan ini, namun hari ini baru saya sedar bahawa ada sesuatu yang tersirat di sebalik Firman Tuhan ini. Ia berbicara tentang dua pribadi, Yesus dan Barabas. Jika anda pernah membaca kriminologi, anda akan tahu siapakah yang lebih bersalah. Criminalogy is a study on criminals and crimes. Hanya peguam yang tahu hal ini.

🥇 Siapa yang kamu kehendaki....
✝️Jikalau soalan ini diberikan kepada anda, apakah respon anda? Yesus ataupun Barabas? Yesus ataupun dosa? Yang mana satu idaman kalbu? Sewaktu Yesus berdoa puasa selama 40 hari, Iblis mengangkat Yesus ke tempat yang tinggi dan mengatakan bahawa "jika Engkau menyembah aku, maka segalanya yang Engkau lihat menjadi milik-Mu." Namun, Yesus mengalahkan godaan iblis. Demikian pula dengan kita, Tuhan Yesus sudah memberikan yang terbaik untuk kita semua namun terkadang manusia atau orang percaya terdorong untuk menerima apa yang iblis mau berikan. Para pemuka agama lebih selesa menerima yang jahat daripada menerima Yesus pada masa itu, sehingga mereka menolak Yesus habis-habisan. Baru-baru ini ada seorang memenangi jackpot rm69.9 million dan dia bukan orang percaya. Iblis sanggup memberikan apa saja jika anda sanggup menyembah dia.

🥈 Jesus atau Barabas?
✝️ Tidak ada apa-apa kesalahan yang dapat dicari oleh Pilatus terhadap Yesus. Namun, untuk menyenangkan hati para pemuka agama, dia bertanya siapakah yang anda kehendaki? Isteri Pilatus pun sudah berikan amaran kepada Pilatus supaya jangan campur tangan dalam urusan ini, tetapi untuk menyenangkan hati mereka, dia memberikan mereka pilihan. Ternyata, manusia masih menyukai kejahatan daripada kehidupan. Barabbas, in the New Testament, a prisoner or criminal mentioned in all four gospels who was chosen by the crowd, over Jesus Christ, to be released by Pontius Pilate in a customary pardon before the feast of Passover.

Barabbas adalah seorang penjenayah dan Yesus seorang yang tidak berdosa. Tetapi Tuhan Yesus telah mati bagi Barabas juga. Barabas dibebaskan, Yesus disalibkan. Jika kita sudah percaya sama Tuhan Yesus, sehingga maranatha tetap berpegang kepada Tuhan Yesus janganlah kita memberikan ruang kepada kejahatan dan mengikut jalan-jalan yang jahat kembali. Yesus atau Barabas, apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: