Monday, September 25, 2017

Revival : We all need Jesus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus datang kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : We all need Jesus

Mark 2:17 (NKJV)  When Jesus heard it, He said to them, "Those who are well have no need of a physician, but those who are sick. I did not come to call the righteous, but sinners, to repentance."

Markus 2:17 (TB)  Yesus mendengarnya dan berkata kepada mereka: "Bukan orang sehat yang memerlukan tabib, tetapi orang sakit; Aku datang bukan untuk memanggil orang benar, melainkan orang berdosa."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #268. Tahukah anda bahawa orang-orang yang berdosa dan tidak mengenal Yesus lebih memerlukan Tuhan? Saya diselamatkan oleh Tuhan Yesus kerana dosa saya. Belas kasihan dan kasih-Nya nyata di kayu salib. Saya tidak dapat menyelamatkan diri saya sendiri. I need a Saviour to save me and His name is Jesus. Jika anda sakit fizikal, anda pergi ke klinik cari doktor tapi kalau anda sakit rohani, ke mana anda akan pergi? Yesus bukan sahaja dapat menyembuhkan penyakit rohani anda tetapi juga penyakit fizikal anda.

☕ 🍞 Saya percaya bahawa kita semua pernah membaca firman ini. Firman Tuhan ini tetap sama saja, tetapi setiap kali kita membacanya, Tuhan memberikan pengwahyuan yang baru. Saya menerima satu hal yang baru sewaktu saya membaca Firman Tuhan ini.

✝️Tetapi orang sakit 😷
🛐 Siapakah itu orang yang sakit di sini? Adakah ia bermaksud yang ada sakit sakit demam, dan penyakit kronik. Saya boleh katakan YA. Mereka inilah yang Tuhan Yesus sedang mencari. Mereka inilah Dia mau selamatkan. Orang-orang yang sakit ini adalah orang  yang tidak mengenal Tuhan Yesus, yang sudah meninggalkan Tuhan Yesus, yang masih dalam kegelapan dan yang berdosa. Saya seorang yang berdosa dan saya perlukan Tuhan Yesus untuk sembuhkan kehidupan saya. Jesus's mission is to search and rescue. Yesus adalah Tabib Unggul dunia ini perlukan.

✝️Melainkan orang yang berdosa
🕎 Membenci dosa dan membenci orang berdosa adalah dua hal yang berbeda. Kita harus seperti Yesus, membenci dosa, tetapi mengasihi orang berdosa. Sebagai pengikut Kristus, bagaimana sikap kita terhadap orang-orang yang dikucilkan? Sebagai gereja, apakah kita sudah peka dan membuka mata hati bagi orang-orang yang disingkirkan? Ataukah gereja yang telah mengalami penerimaan Allah bersikap tak peduli dan sibuk membangun diri hingga bak menara gading? Atau malah terjun sebagai pemain baru dan ikut mengucilkan orang-orang yang dipinggirkan? Kiranya Tuhan menolong kita untuk memiliki hati seperti Dia: melihat bahwa orang berdosa memerlukan Kristus. Orang "benar" yang Yesus maksudkan di sini bukanlah orang benar yang sejati, melainkan orang yang MERASA dirinya benar. Kerana orang yang merasa dirinya benar tidak akan menyedari bahwa dirinya berdosa dan perlukan Juruselamat. Hanya orang yang sedar bahwa dirinya sakit, yang tidak akan malu untuk mendatangi tabib dan mohon disembuhkan.

Jika Kristus datang untuk mereka, maka seharusnya pengikut Kristus juga membuka diri bagi mereka. Seberapa banyak gereja yang menyediakan pelayanan bagi 'orang-orang sakit' itu? Padahal Kristus datang agar damai sejahtera-Nya juga dialami oleh mereka. Bagaimana dengan gereja kita? Sudahkah menjadi perpanjangan tangan Kristus dan membawa shalom (damai sejahtera) Allah ke tengah mereka? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: