Monday, September 4, 2017

Revival : Miracle Maker

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Miracle Maker

Luke 18:27 (NKJV)  But He said, "The things which are impossible with men are possible with God."

Lukas 18:27 (TB)  Kata Yesus: "Apa yang tidak mungkin bagi manusia, mungkin bagi Allah."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #247. Tahukah anda bahawa apa yang kita fikir fikir mustahil itu tidak mustahil bagi Tuhan? Mungkin kita lihat saat ini kebangkitan rohani tidak akan terjadi oleh kerana keadaan kerohanian kita saat ini tetapi bagi Tuhan Yesus tidak ada yang mustahil.

☕ 🍞 Kebangkitan rohani boleh terjadi bila bila saja. Tetapi adakah kita mau berusaha ke arah hal ini? Kita hanya perlu melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan Yesus kepada kita dan Tuhan akan melakukan selanjutnya. Ini sedikit kesaksian saya daripada Borneo Prayer Conference 2017 di Ranau yang saya ikuti dan layani dari 1hb September hingga ke 3hb tengah hari dan ibadah KKR di House Of Prayer di Telipok dan The Risen King Prayer House di Sulaman Sabah. Sebelum saya pergi ke Ranau, saya tidak tahu apakah maksud Tuhan untuk Ranau lalu, apabila saya mengambil masa berdoa puasa Tuhan mengingatkan kembali kepada saya akan janji saya yang saya lakukan pada tahun 2014 ketika saya di Kundasang, Sabah di mana ada satu gerakan yang sangat mendesak hati saya yang saya harus ke Ranau! Saya tidak tahu apakah maksud ini dan untuk apakah saya harus ke Ranau. Semasa saya berdoa puasa Tuhan mengatakan kepada saya, "Pergilah dan katakanlah kepada Ranau, Aku akan mengirimkan hujan." Pada masa itu saya sudah paham hujan apakah itu dan saya berdoa. Di dalam setiap pelayanan yang telah Tuhan percayakan kepada saya di Ranau, Telipok dan Sulaman, saya bertanya kepada Tuhan "perlukah saya tumpang tangan dan berdoa?" dan Tuhan menjawab "Tidak. Aku yang akan bergerak di sini. Aku yang akan menjamah mereka supaya mereka tahu bahawa Akulah Tuhan." Dan di setiap pelayanan saya tidak tumpang tangan dan berdoa kecuali Tuhan menggerakkan hati saya untuk menyampaikan mesej Tuhan kepada beberapa pribadi. Luarbiasa sekali Tuhan bergerak melakukan satu gerakan yang sangat luarbiasa. Tidak tau saya bagaimana saya mau jelaskan.

🌽 🍝 Bagi saya macam sangat sukar sekali mau melihat kebangkitan rohani untuk terjadi kerana generasi ini telah lupakan bagaimana Tuhan berkarya di masa dulu. Tetapi apabila Tuhan yang menggerakkan hal itu maka itu pasti terjadi! Bagi Tuhan tidak ada yang mustahil. When God opens the heavens gate... Woww... You will witness great and mighty things. Tuhan membuka pintu langit dan mencurahkan Hujan kebangkitan rohani, hujan pemulihan, hujan pengampunan, hujan penyembuhan. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 🔥. Tuhan Yesus hanya perlukan satu orang yang sanggup berdoa dan membayar harga serta bergerak melakukannya untuk melihat pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah dan luarbiasa di dalam generasi kita, bangsa kita, keluarga kita. Bangsaku dan tanah airku milik Tuhan Yesus!

Apakah anda bersedia untuk melihat dan terlibat dalam pergerakan ini? Tidak ada yang mustahil bagi Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: