Sunday, September 17, 2017

Revival : Together we move

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk bersatu melayani bersama. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Together we move

Acts 4:32 (NKJV)  Now the multitude of those who believed were of one heart and one soul; neither did anyone say that any of the things he possessed was his own, but they had all things in common.

Kisah Para Rasul 4:32 (TB)  Adapun kumpulan orang yang telah percaya itu, mereka sehati dan sejiwa, dan tidak seorang pun yang berkata, bahwa sesuatu dari kepunyaannya adalah miliknya sendiri, tetapi segala sesuatu adalah kepunyaan mereka bersama.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #260. Tahukah anda bahawa kesatuan di kalangan orang yang percaya adalah sangat penting? Di Pengkhotbah 4:12 mengatakan bahwa "... Tali tiga lembar tak mudah diputuskan." Ada juga peribahasa yang mengatakan bahawa "bersatu kita teguh, bercerai kita roboh." Mana satu yang kita pilih?

☕ Kesatuan di antara umat Tuhan adalah sangat crucial, penting sekali dalam melakukan Amanat Agung-Nya. There's no "one man show" in the ministry. Denominasi - denominasi harus bersatu bekerjasama. Pemimpin - pemimpin gereja harus bersatu melayani bersama. When the churches are getting together, united towards one purpose and to work together for God heal this Nation spiritually, there will be some critics emerging just simply to criticize this and that and don't agree on this and that. No wonder why Malaysia hasn't seen a great awakening all this while. Because of people like this... Tanpa kesatuan umat Tuhan, gereja-Nya tidak akan ke mana mana. Selagi ada diskriminasi, memandang rendah terhadap denominasi lain dan juga hamba Tuhan, sorry to say, Malaysia will never see another Revival, another great awakening. Dan mereka mereka yang tidak mau bekerjasama atau mendorong ini ada pemimpin pemimpin gereja serta hamba Tuhan. Keadaan yang sangat menyedihkan tetapi itulah fakta yang sebenarnya.

🌽 Bersatu Berdoa Bergerak Bersama. Itulah yang Tuhan bisikkan kepada sewaktu saya siapkan renungan ini. Kita bersatu tanpa melihat suku kaum dan bahasa, tanpa melihat gereja dan latar belakang kita berdoa, bergerak menjangkau jiwa-jiwa bersama-sama.

Saudara dan saudari sekalian, saya tidak kiralah kalau anda masih mengagungkan denominasi masing masing atau memandang rendah kepada gereja lain. Anda harus tahu bahawa gereja itu juga kepunyaan Tuhan Yesus kecuali yang sesat punya. Pandanglah seperti Yesus melihat. Mengasihi dan menerima seperti Yesus. Kita harus memupuk kesatuan di antara pemimpin pemimpin gereja dari pelbagai aliran. Ikatan persaudaraan harus erat. Jika kita mau melihat pemulihan terjadi maka harus ada kesatuan di antara kita. Lewat kesatuan itu harus ada keterbukaan. Kita semua di dalam satu Pokok, Yesus adalah Pokok dan kita semua cabangnya. Adakah anda masih mau mengolok pemimpin itu dan ini, hamba Tuhan itu dan ini, gereja itu dan ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: