Friday, September 29, 2017

Revival : You would love Me

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mengasihi Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : You would love Me

John 8:42 (NKJV)  Jesus said to them, "If God were your Father, you would love Me, for I proceeded forth and came from God; nor have I come of Myself, but He sent Me.

Yohanes 8:42 (TB)  Kata Yesus kepada mereka: "Jikalau Allah adalah Bapamu, kamu akan mengasihi Aku, sebab Aku keluar dan datang dari Allah. Dan Aku datang bukan atas kehendak-Ku sendiri, melainkan Dialah yang mengutus Aku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #272. Tahukah anda bahawa kita harus mengasihi Tuhan? We love because He loved us first. Di sini Yesus menyatakan suatu prinsip keselamatan yang mendasar, yakni, bukti menjadi anak Allah sejati (yaitu, dilahirkan kembali oleh Allah) terdiri atas sikap kasih seorang terhadap Yesus. Oleh karena alasan ini seseorang harus mempertunjukkan sikap iman dan ketaatan yang sungguh-sungguh. Jikalau tidak demikian, pernyataan bahwa seseorang adalah anak Allah tidaklah berlaku.

☕ 🍞 Wah sangat luar biasa firman Tuhan ini. Ini membuatkan saya untuk mengkoreksi kembali keadaan perhubungan saya dengan Tuhan. Jikalau saya adalah anak Tuhan yang mengasihi Tuhan maka sudah pasti saya akan melakukan kehendak-NYA.

✝️ You would have loved me
💕 Jika saya adalah anak Tuhan, maka saya juga harus mengasihi Bapa. Jika saya katakan bahawa saya mengasihi Tuhan, maka apakah tindakan saya atau pun hasilnya daripada mengasihi Tuhan? Orang-orang yang mengasihi Tuhan akan senantiasa bersekutu dengan Tuhan. Orang-orang yang mengasihi Tuhan akan menyenangkan hati Tuhan. Orang-orang yang mengasihi Tuhan akan berdoa senantiasa. Orang-orang yang mengasihi Tuhan akan selalu membaca, merenungkan dan melakukan firman Tuhan. Percaya kepada Yesus tidak bererti perjalanan hidup sudah berhenti. Apakah manusia sekarang bebas berbuat apa saja? Tidak. Iman kepada Yesus harus diperlihatkan. Bagi yang telah percaya kepada-Nya, Tuhan Yesus mengajarkan agar mereka tetap tinggal dalam firman-Nya. Hanya dengan tinggal dalam firman-Nya iman dapat bertumbuh. Tanpa firman Yesus iman tidak dapat bertumbuh dan berkembang. Tinggal dalam firman-Nya berarti bersekutu dengan-Nya.

✝️Melakukan Kehendak-NYA
😇 Jika anda membaca firman Tuhan ini, di sini tertulis bahawa, orang Yahudi mereka mengatakan bahawa bapa leluhur mereka adalah Abraham. Tetapi Yesus mengatakan bahawa "Jikalau sekiranya kamu anak-anak Abraham, tentulah kamu mengerjakan pekerjaan yang dikerjakan oleh Abraham." Apa yang dimaksudkan di sini 🤔🤔🤔? Ia bermaksud, anak manusia melakukan pekerjaan manusia. Anak Tuhan melakukan kehendak Tuhan. Tuhan Yesus datang  bukan atas kehendak-NYA sendiri, melainkan Dialah yang mengutus Aku. Bapa yang mengutus Yesus ke dunia ini. Tuhan Yesus datang untuk melakukan kehendak Bapa. Sewaktu di Taman Gethsemane, waktu crucial yang Yesus lalui Dia berada di antara kehendak Dia dan Bapa. Akhirnya, Dia sanggup melakukan kehendak Bapa kerana untuk itulah Dia diutus ke dunia ini.

Ketahuilah bahawa bukan atas kehendak kita, kita berada di mana kita ada sekarang, melayani bangsa yang sedang kita layani sekarang, melakukan pelayanan yang sedang kita lakukan sekarang. Itu adalah kehendak-NYA bagi hidup kita. Orang-orang yang mengasihi Tuhan akan sanggup melakukan kehendak-NYA. Adakah anda sedang melakukannya? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: