Tuesday, September 12, 2017

Revival : Enter into the Light

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk melihat Terang-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Enter into the Light

Matthew 4:16 (NKJV)  The people who sat in darkness have seen a great light, And upon those who sat in the region and shadow of death Light has dawned."

Matius 4:16 (TB)  bangsa yang diam dalam kegelapan, telah melihat Terang yang besar dan bagi mereka yang diam di negeri yang dinaungi maut, telah terbit Terang."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #255. Tahukah anda bahawa kita telah melihat Terang yang besar? Bagaimana pemahaman Anda sendiri mengenai Berita Injil? Perlukah orang lain mendengarkannya juga? Bila Anda sudah menerima anugerah keselamatan melalui Berita Injil, pahamilah bahwa orang lain perlu mendengarnya juga. Kerana itu beritakanlah Injil.

☕ 🍞 Firman Tuhan mengatakan bahawa kamulah bangsa yang terpilih, imamat yang rajani, bangsa yang kudus, umat kepunyaan Allah sendiri, supaya kamu memberitakan perbuatan-perbuatan yang besar dari Dia, yang telah memanggil kamu keluar dari kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib. Tuhan Yesus telah memberikan satu undangan yang luarbiasa untuk kita semua keluar daripada kegelapan dan masuk ke dalam terang Tuhan yang ajaib. Bangsa yang kudus dan telah dikuduskan dan dikhususkan oleh Tuhan. Tuhan Yesus telah mengasingkan anda untuk membawa jiwa-jiwa yang dalam kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib.

🌽🍯 Sekarang, bangsa-bangsa sedang menantikan siapakah yang akan datang dan menginjil mereka. Adakah anda akan pergi sesudah mengetahui akan kebenaran ini? Dahulunya, Tuhan mengutus para misionaris dari luar negara untuk membawa kita kepada terang-Nya yang ajaib kerana kita berada di dalam kegelapan dan bergelimpangan di dalam dosa. Puji Tuhan, para mubaligh itu sanggup meninggalkan tanah air mereka serta keluarga mereka dan datang ke negara kita, ke bangsa kita dan menginjil kita serta membantu kita dari segi sosioekonomi dan kerohanian. Tetapi sekarang, setelah puluhan tahun, adakah kita masih hidup di dalam kegelapan ataupun kita sudah siap untuk membawa berita Injil ini kepada bangsa dan generasi kita?

Roh Tuhan sedang mencari siapa yang akan diutuskan. Tuhan Yesus perlukan satu orang yang sanggup membayar harga dan melakukan Amanat Agung-Nya. We are not waiting for the move of God because we are the move of God! Are we ready to move to spread the Gospel of good news and salvation to everyone? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: