Wednesday, September 27, 2017

Revival : My God, my Stronghold

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus diam di dalam perlindungan Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : My God, my Stronghold

Nahum 1:7 (NKJV)  The Lord is good, A stronghold in the day of trouble; And He knows those who trust in Him.

Nahum 1:7 (TB)  TUHAN itu baik; Ia adalah tempat pengungsian pada waktu kesusahan; Ia mengenal orang-orang yang berlindung kepada-Nya

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #270. Tahukah anda bahawa Tuhan adalah kubu pertahanan dan kota benteng kita? Sebab Tuhan baik dan kasih setia-Nya untuk selamanya. Hallelujah 🙌. Tuhan adalah kekuatan dan mazmur kita. Dia adalah gunung batu dan keselamatan kita. Setiap orang yang percaya kepada-Nya tidak akan dikecewakan.

☕ 🍞 Ada beberapa hal yang saya belajar daripada petikan firman Tuhan ini. Jika anda membaca seluruh fasal ini, tajuk utamanya adalah MURKA TUHAN. About a hundred years before, at Jonah's preaching, the Ninevites repented, and were spared, yet, soon after, they became worse than ever. Namun dalam segala kejahatan orang Niniwe, Tuhan tetap baik.

✝️Tuhan itu baik
👍Kecaplah dan lihatlah, betapa baiknya TUHAN itu! Berbahagialah orang yang berlindung pada-Nya! Saat kita melewati setiap musim kehidupan kita, ada tawa ada tangis 😭, ada bahagia ada sedih. Biar apa sekalipun keadaan situasi kita, sanggupkah kita mengangkat kedua tangan kita dan nyanyikan Hallelujah kepada Tuhan Yesus. Tuhan itu baik untuk selamanya. Dia tahu apa yang anda perlukan. Dia tidak akan menguji anda jauh lebih daripada apa yang anda mampu. Saudara dan saudari sekalian,  ketahuilah, bahwa TUHANlah Allah; Dialah yang menjadikan kita dan punya Dialah kita, umat-Nya dan kawanan domba gembalaan-Nya. Dia mengerti dan Dia peduli akan keadaan setiap domba-Nya. Kemungkinan kita ada banyak persoalan di dalam hidup kita kenapa ini dan itu terjadi, but know one thing, BE STILL AND KNOW THAT I AM GOD.

✝️ Tuhan adalah kota benteng kita
💪 Saat tiada jalan dan hadapi persoalan, Yesus ada di sana memeluk anda dan  mengatakan kepada anda "jangan takut, percaya saja..." Tuhan adalah kubu yang kuat dan tidak ada apapun yang dapat menembusinya dan menyerang anda. Kota benteng Tuhan memberikan keamanan dan jaminan di dalam kekuatan Allah yang kokoh. Dia adalah tempat perlindungan dan keselamatan yang tidak dapat dimasuki musuh. Dia adalah tempat yang aman untuk mengangkat kita di atas bahaya-bahaya kehidupan. Kekuatan dan kuasa kemenangan untuk membebaskan dan menyelamatkan kita daripada segala sesuatu. Dialah tempat pengungsian yang tidak ada bandingannya bagi orang-orang milik-Nya pada waktu kesusahan, "benteng yang tak pernah gagal."

✝️Tuhan Mengenal
😎 Tuhan mengenal siapa yang berlindung kepada-Nya. Tuhan tahu siapa yang percaya kepada-Nya. Setiap orang yang percaya kepada-Nya, Tuhan mengenal dan akan menjawab mereka. Tuhan mengenal dan melindungi mereka yang berharap kepada-Nya. Tuhan mengenal orang-orang yang sungguh-sungguh percaya kepada-Nya. Jangan berhenti berharap kepada-Nya. Jangan berhenti percaya kepada Tuhan Yesus jika doa anda masih belum dijawab. Bukannya tidak dijawab tetapi belum dijawab.

My God is my Strength, my Stronghold, my Shelter in time of trouble. I know i can hang on to my Jesus. Sekali lagi bila orang benar diserang, difitnah dan diancam, kepada siapakah ia berlindung? Adakah tempat yang cukup aman di bumi ini bagi orang benar? Di manakah perlindungan sejati? Dunia ini tidak dapat memberikan perlindungan yang kita mahukan. Hanya Yesus yang mampu dan sanggup. Sudahkah anda menerima Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: