Monday, September 18, 2017

Revival : On Earth as it is in heaven

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk berdoa kehendak dan kerinduan hati Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : On Earth as it is in heaven

Matthew 26:39 (NKJV)  He went a little farther and fell on His face, and prayed, saying, "O My Father, if it is possible, let this cup pass from Me; nevertheless, not as I will, but as You will."

Matius 26:39 (TB)  Maka Ia maju sedikit, lalu sujud dan berdoa, kata-Nya: "Ya Bapa-Ku, jikalau sekiranya mungkin, biarlah cawan ini lalu dari pada-Ku, tetapi janganlah seperti yang Kukehendaki, melainkan seperti yang Engkau kehendaki."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #261. Tahukah anda bahawa apakah ertinya melakukan kehendak-NYA? Ramai sekali yang mengatakan bahawa dirinya melakukan kehendak Tuhan, tetapi sebenarnya tidak. Melakukan kehendak-NYA adalah keputusan yang bagus dan senang diambil tetapi susah untuk dilaksanakan.

☕ 🍞 Jadilah Kehendak-Mu di bumi seperti di surga adalah Doa yang telah diajarkan oleh Tuhan Yesus kepada murid-Nya. Untuk melihat kehendak-NYA terjadi di bumi seperti di surga, kita harus bergerak melakukannya. Kehendak dan kerinduan Tuhan Yesus adalah supaya bangsa-bangsa berbalik kepada-Nya. Memahami keadaan dan situasi masa Yesus berada di Taman Gethsemane, jika Dia tidak memilih untuk melakukan kehendak Bapa, tidak mungkin akan ada penyelamatan pun. JESUS KNOWS HOW CRUCIAL IS HIS DECISION AT THAT MOMENT. Dia melakukan satu keputusan yang di mana Dia tahu bahawa itu adalah untuk keselamatan bangsa-bangsa yang terpisah daripada Tuhan. Yesus melakukan kehendak-NYA Bapa, dan membawa keselamatan kepada dunia ini.

🌽 🍔 Adakah kita pun sedang mengambil keputusan yang crucial seperti Yesus yang tidak pentingkan diri-Nya, kehendaknya dan keinginannya sebagai manusia tetapi melakukan kehendak Bapa di surga. Adakah kita sanggup menyangkal keinginan dan kehendak kita untuk melakukan kehendak-NYA dan kerindua-Nya?

Melakukan Kehendak-NYA adalah bererti juga anda sedang membawa bangsa-bangsa kepada keselamatan yang Tuhan Yesus telah sediakan bagi kita semua. Sepertimana Tuhan Yesus melakukan kehendak Bapa dan keselamatan telah datang ke dunia ini lewat penyaliban Yesus, demikianlah kita sekarang melakukan kehendak-NYA dan membawa keselamatan yang kita telah terima daripada Tuhan Yesus kepada bangsa-bangsa supaya mereka pun akan diselamatkan. I'm not saying that you must give your salvation away for others, apa yang saya maksudkan adalah apa yang telah kita alami, bangsa-bangsa lain pun harus alami. Jadi, soalannya adalah adakah kita benar-benar sedang melakukan kehendak-NYA dengan memimpin jiwa-jiwa kepada keselamatan Tuhan? Adakah anda masih ingat akan Amanat Agung-Nya....? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: