Monday, September 11, 2017

Revival : A Light in the dark

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus menyinari terang-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : A Light in the dark

Ephesians 5:8-9 (NKJV)  For you were once darkness, but now you are light in the Lord. Walk as children of light
(for the fruit of the Spirit is in all goodness, righteousness, and truth),

Efesus 5:8-9 (TB)  Memang dahulu kamu adalah kegelapan, tetapi sekarang kamu adalah terang di dalam Tuhan. Sebab itu hiduplah sebagai anak-anak terang,
karena terang hanya berbuahkan kebaikan dan keadilan dan kebenaran,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #254. Tahukah anda bahawa kita harus menerangi terang kemuliaan-Nya di mana kita berada. Apakah bezanya antara anda dengan mereka yang masih belum mengenali Tuhan Yesus? Di dalam diri anda ada kemuliaan-Nya dan kemuliaan itu tidak dapat dijual beli. Kemuliaan Tuhan yang telah terbit atas anda adalah bukan untuk diri anda sendiri tetapi untuk menyinari orang lain yang masih berada di dalam kegelapan.

☕ 🍞 Bangkitlah, menjadi teranglah, sebab terangmu datang, dan kemuliaan TUHAN terbit atasmu. Sebab sesungguhnya, kegelapan menutupi bumi, dan kekelaman menutupi bangsa-bangsa; tetapi terang TUHAN terbit atasmu, dan kemuliaan-Nya menjadi nyata atasmu. Terang Tuhan tebit atas anda supaya anda dapat bersinar di dalam dunia yang penuh dengan kegelapan dan kejahatan. Anda terlebih dahulu harus bangkit daripada segala dosa yang telah kita lakukan dan berbalik kepada Tuhan dan bertobat. Apabila kita bertobat, maka janganlah hanya menyimpan sukacita itu pada diri kita sendiri tetapi pergilah dan nyatakanlah terang dan kemuliaan Tuhan di seluruh bumi.

🌽 🍝 Bangsa kita dan tanah air kita menjadi milik Tuhan jika kehidupan kita membuahkan kesaksian yang luarbiasa lewat daripada pekerjaan Tuhan Yesus di dalam hidup kita. Adakah hidup kita ini sudah keluar daripada kegelapan dan menjadi terang? Anda adalah terang dan GARAM dunia ini.

Anda adalah terang dan GARAM bagi bangsa anda, keluarga anda, komuniti anda, generasi anda. Kehidupan kita harus diubah terlebih dahulu sebelum kita dapat bersaksi kepada bangsa kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: