Thursday, September 14, 2017

Revival : Prayer House is a Power House

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berdoa dan menjadi rumah doa di mana jua anda berada. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Prayer House is a Power House

Mark 11:17 (NKJV)  Then He taught, saying to them, "Is it not written, 'My house shall be called a house of prayer for all nations'? But you have made it a 'den of thieves.' "

Markus 11:17 (TB)  Lalu Ia mengajar mereka, kata-Nya: "Bukankah ada tertulis: Rumah-Ku akan disebut rumah doa bagi segala bangsa? Tetapi kamu ini telah menjadikannya sarang penyamun!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #257. Tahukah anda bahawa ada perkara perkara yang boleh menghambat doa kita? Sometimes, all we pray is for me, myself and I. Diri saya, keluarga saya, pekerjaan saya dan sebagainya tetapi adakah kita berdoa mengikut kerinduan hati Bapa kita yang di surga?

⏩ Ada beberapa hal yang dapat kita pelajari dari firman Tuhan ini.

☕ Rumah-Ku
▶️ Kita adalah rumah-Nya.
▶️ Bait suci Tuhan
▶️ Kita adalah "rumah" kepunyaan Tuhan
▶️ bukan lagi kita yang hidup tetapi Tuhan Yesus hidup di dalam kita dan amanat agung-Nya menjadi keutamaan di dalam Rumah-Nya

☕ Rumah Doa
▶️ A prayer house is a power house
▶️ Rumah senantiasa memanjatkan doa ke surga
▶️ Berdoa untuk apa?
    ♥️ Berdoa bagi bangsa bangsa
    ♥️ Berdoa transformasi kota
    ♥️ Berdoa untuk pemulihan bangsa bangsa
    ♥️ Berdoa untuk negara negara jiran kita
▶️ Berhentilah berdoa untuk diri anda sendiri dan belajar berdoa untuk orang lain.
▶️ Biarpun kita tidak dapat pergi kepada bangsa bangsa, kita boleh berdoa untuk mereka.
▶️ We must pray the burdens of God. The burdens for the nations and lost souls!
▶️ If you want to experience the power of God in your life and in your walk with God, begin to read the word of God and worship Him daily. Don't be a "touch n go" Christian. When needed then we seek God and read His words, when not needed, we don't care at all.
▶️ we pray that Thy Kingdom come Thy will be done

☕ Apa yang menghambat doa?
▶️ Sarang penyamun - Dosa dosa, status, keegoan, perpecahan di kalangan jemaat Tuhan, dan macam macam lagi.

⏩Apa yang harus dibuat?
Murid Yesus bertanya Lukas 21:7 (TB)  Dan murid-murid bertanya kepada Yesus, katanya: "Guru, bilamanakah itu akan terjadi? Dan apakah tandanya, kalau itu akan terjadi?"

▶️ Sekarang ini adalah waktu kairos Tuhan. Jika kita tidak mau berdoa, bertobat dan berbalik daripada jalan - jalan yang jahat, maka kita pasti akan ketinggalan kairos Tuhan untuk pemulihan dan kebangkitan rohani yang akan terjadi.

▶️Gereja harus bersatu tanpa melihat denominasi dan apapun.

▶️ "Kita hanyalah 153 ekor ikan... jangan memandang rendah ikan yang lain kita hanya ikan. Mari bersatu dan alami kebangunan Rohani bagi gereja gereja, dan seluruh Malaysia!" - Philip Mantofa

SEKARANG! NOW! adalah waktu Tuhan untuk memperlihatkan kuasa-Nya ke atas tanah air kita dan bangsa kita. Kita haru bertobat, berdoa, bergerak dan sebarkan api kebangkitan rohani serta kasih-Nya kepada setiap suku bangsa. Kaki dian berada di Malaysia selama 15 tahun sewaktu terjadinya kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Dan setelah itu entah ke mana sudah kaki dian itu. Kenapa? Kerana the spirit of complacency of the churches. Terikat dengan tradisi, terikat dengan dosa, tidak mau bersatu dan bekerjasama, memandang rendah sama gereja dan aliran lain. Come on church.. It's now or never....! Bersatulah! Bergeraklah! Memenangkan jiwa-jiwa!

I have a deep deep feeling and a stirring in my heart and spirit that the Revival lamp stand is coming back to Malaysia, to Borneo.....! Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 🔥 🔥 🔥. Hari ini bukan sekadar renungan sahaja, tetapi saya nubuatkan hal ini terjadi. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: