Monday, October 9, 2017

Revival : It is I

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita kekuatan untuk terus menghadapi badai. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : It is I

Mark 6:50 (NKJV)  for they all saw Him and were troubled. But immediately He talked with them and said to them, "Be of good cheer! It is I; do not be afraid."

Markus 6:50 (TB)  sebab mereka semua melihat Dia dan mereka pun sangat terkejut. Tetapi segera Ia berkata kepada mereka: "Tenanglah! Aku ini, jangan takut!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #282. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus ada bersama kita setiap musim kehidupan kita? Tenang aja deh, Yesus kan ada.... 😂 Ketika menghadapi persoalan, kita sering kurang menyedari situasi yang sebenarnya. Hal ini terjadi karena rasa takut yang ada di dalam diri kita jauh lebih besar dari persoalan yang dihadapi. Waktu itu masih  petang dan hari belum gelap. Yesus dapat melihat dari darat betapa mereka yang sebelumnya kelelahan pelayanan, sekarang tersiksa karena harus bersusah payah mendayung melawan angin. Apa Yesus sengaja membiarkan mereka? Atau Dia sibuk menikmati persekutuan sendiri dengan Bapa?

☕ 🍞 Sudah berapa kali anda terserempak dengan Firman Tuhan ini? Ada sesuatu yang saya belajar daripada petikan firman Tuhan ini. Murid Yesus melewati saat yang mencemaskan lalu mereka tidak merasa tenang dan mengalami tekanan sehinggakan mereka sudah lupa bagaimana rupanya Tuhan Yesus.

✝️Emmanuel
😨 Saat kita melewati setiap musim kehidupan kita, adakalanya lautan yang kita layari mula mengganas dan kita menjadi cemas dan takut. Tetapi kita tidak sedari bahawa Yesus menyertai kita. Tidak pernah Dia meninggalkan kita. Terkadang kita terlalu takut dan cemas sehinggakan kita melupakan Tuhan Yesus. Ketakutan menguasai kita sehinggakan Yesus pun boleh kita fikirkan 'hantu'.

Saudara dan saudari sekalian, biar apapun yang sedang anda alami sekarang, jangan takut kerana Tuhan menyertai anda. Mungkin anda fikir bahawa senang sekali saya dapat katakan hal ini. Sebenarnya, susah untuk saya juga kerana saya pun pernah melewati saat yang sangat cemas yang betul betul mencabar iman saya. Namun saya belajar untuk terus mengandalkan Tuhan Yesus, bukan satu perkara yang senang tetapi saya harus. Janganlah menaiki perahu 🛶 di mana Tuhan Yesus tidak ada, tetapi naiklah bersama dengan Tuhan Yesus. Yesus mengatakan kepada anda hari ini, "Tenanglah! Aku ini. Jangan takut." Tiga perkataan yang penuh dengan harapan, otoritas dan perlindungan Tuhan, ini sudah cukup untuk kita. Hallelujah 🙌 🔥 🔥. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: