Sunday, October 8, 2017

Revival : You must feed them

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus memuridkan Bangsa-bangsa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : You must feed them

Mark 6:37 (NKJV)  But He answered and said to them, "You give them something to eat." And they said to Him, "Shall we go and buy two hundred denarii worth of bread and give them something to eat?"

Markus 6:37 (TB)  Tetapi jawab-Nya: "Kamu harus memberi mereka makan!" Kata mereka kepada-Nya: "Jadi haruskah kami membeli roti seharga dua ratus dinar untuk memberi mereka makan?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #281. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil kita untuk memberikan makan 🍴 kepada bangsa-bangsa? Amanat Agung-Nya sudah dinyatakan kepada kita semua. Haruslah kita pergi dan memuridkan bangsa-bangsa. Yesus berkata kepada murid-Nya untuk memberikan makanan kepada orang-orang yang mengikut Tuhan Yesus pada masa itu, tetapi bukan makanan batiniah yang dikatakan melainkan makanan rohani.

☕ 🍞 Saya percaya bahawa kita pernah membaca petikan ini berkali-kali tetapi pernahkah kita mengerti apakah yang sebenarnya yang mau disampaikan oleh Tuhan Yesus? Selain daripada mukjizat yang dilakukan oleh Tuhan Yesus di dalam firman ini, ada satu hal yang sangat penting di sini.

✝️ Beri mereka Makan
🍞 Sewaktu saya membaca Firman ini, lagu ini bermain di fikiran saya

"Tuhan, ini tugas kami,
Berikan pada kami
Hati yang mengasihi
Jiwa-jiwa yang belum mengenal
Kasih BAPA

Mereka yang dalam gelap
Mereka yang tersesat
Hati kami iba
Seperti hati-Mu Yesus

Tuhan, ini tugas kami
Beri keberanian bagi kami
Taruhlah Roh yang rela melayani
Dan menyenangkan hati Tuhan
Itu yang kuingini

MenyenangkanMu, senangkanMu
Hanya itu kerinduanku
MenyenangkanMu, senangkan hatiMu
Hanya itu kerinduanku. "

Tugas kita bukan sekadar Memenangkan jiwa-jiwa saja tetapi harus memastikan mereka juga dimuridkan serta mereka menerima makanan rohani yang secukupnya. Ramai sekarang mau kuantiti dalam kkr dan sebagainya tetapi selepas kkr tidak ada tindakan susulan. Kita lupa melakukan perintah Tuhan iaitu MEMURIDKAN. Ramai yang sedang kekeringan rohani, tidak sihat rohaninya, ketandusan. Kita mencukupkan kuantiti di dalam gereja tetapi kualiti terbiar begitu saja. Menerima makanan rohani pada hari minggu saja tidak mencukupi, kita harus pastikan mereka tetap kuat dan teguh di dalam Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: