Thursday, October 26, 2017

Revival : There is Power

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita kuasa-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : There is Power

Mark 16:17-18 (NKJV)  And these signs will follow those who believe: In My name they will cast out demons; they will speak with new tongues;
they will take up serpents; and if they drink anything deadly, it will by no means hurt them; they will lay hands on the sick, and they will recover."

Markus 16:17-18 (TB)  Tanda-tanda ini akan menyertai orang-orang yang percaya: mereka akan mengusir setan-setan demi nama-Ku, mereka akan berbicara dalam bahasa-bahasa yang baru bagi mereka,
mereka akan memegang ular, dan sekalipun mereka minum racun maut, mereka tidak akan mendapat celaka; mereka akan meletakkan tangannya atas orang sakit, dan orang itu akan sembuh.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #299. Tahukah anda bahawa kepada setiap orang yang percaya kepada-Nya diberikan kuasa-Nya? Kata kunci di sini adalah "orang-orang yang percaya". Adakah kita orang-orang yang percaya kepada-Nya? Jika kita mengatakan dan juga mengakui bahawa kita adalah orang-orang yang percaya kepada-Nya, maka pergunakanlah kuasa-Nya yang ada di dalam diri kita.

☕ 🍞 Ini bukan kuasa untuk melakukan magic, silap mata atau sebagainya. Ini adalah kuasa Dunamis, Kratos, Ischus dan Exousia. Demikianlah maksudnya kata "kuasa" dalam bahasa Yunani. Kesemua kuasa ini telah diberikan kepada kita

» Kuasa apa yang kita punyai?
¤ kuasa nama Yesus. (Filipi 2:10)
¤ kuasa Roh Kudus (KPR 1:8)
The Holy Spirit gives you power
☕ Dunamis - The Power of God,
☕ Exousia - Delegated Authority,
☕ Kratos - Dominion Authority and
☕ Ischus - Great Strength.

✝️I got the power
💪 God has vested upon us His unlimited power so that we would be able to do great and mighty things. Kuasa yang diberikan kepada orang-orang yang percaya kepada-Nya adalah untuk melakukan kehendak-NYA serta panggilan-Nya di dalam hidup kita. Pergi mengabarkan Injil keselamatan, mengusir roh jahat, menyembuhkan yang sakit dan macam-macam lagi. Wow....! Isn't it exciting to do the will of God? Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 🔥. I got the power of God in me because I BELIEVE IN JESUS! Get wired to God. Plug into the Source of your life, strength, and power.

Tapi, menjadi percaya saja tidak mencukupi. Hidup kita harus juga ada buah-buah pertobatan. Hidup Kudus dan tidak tercela. Menjadi korban yang hidup. Memiliki aroma surgawi di dalam hidup kita. Hidup seiring dengan kehendak-Nya. God has given us such privilege to be a witness for Him but most of us are not willing to do so. Most of us do not realize what we have and we have been living in a defeated life and all the lies of the devil. Firman Tuhan mengatakan bahawa  "Tetapi kamu akan menerima kuasa, kalau Roh Kudus turun ke atas kamu, dan kamu akan menjadi saksi-Ku di Yerusalem dan di seluruh Yudea dan Samaria dan sampai ke ujung bumi." Kuasa itu diberikan supaya anda menjadi saksi-Nya. Do you have the power of God in you? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: