Thursday, October 5, 2017

Revival : Calm in the midst of a storm

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus tenang dan percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Calm in the midst of a storm

Mark 4:38 (NKJV)  But He was in the stern, asleep on a pillow. And they awoke Him and said to Him, "Teacher, do You not care that we are perishing?"

Markus 4:38 (TB)  Pada waktu itu Yesus sedang tidur di buritan di sebuah tilam. Maka murid-murid-Nya membangunkan Dia dan berkata kepada-Nya: "Guru, Engkau tidak perduli kalau kita binasa?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #278. Tahukah anda bahawa kita boleh merasakan ketenangan di dalam badai? Ada satu lagu yang sering kita dengar dan nyanyikan iaitu "di saat badai bergelora, ku akan terbang bersama-Mu, Bapa Kau Raja atas semesta, ku tenang sebab Kau Allah ku." Adakah lagi ini sekadar lagu yang kita nyanyikan ataupun kita mengimani lagu ini di saat kita melewati setiap musim kehidupan kita?

☕ 🍞 Saya melihat ada 3 bahagian di dalam firman Tuhan ini. Mungkin anfa pernah baca juga petikan firman Tuhan ini. Mari kita selidik sekali lagi.

✝️Yesus sedang tidur
😴 Wahhhh Tuhan Yesus sedang tidur? Biar betul! Saudara dan saudari sekalian, kita harus tahu satu bahawa murid-murid-Nya adalah nelayan profesional dan saya percaya bahawa mereka pernah melewati badai yang dahsyat. Tetapi saat mereka melewati badai ini, mereka menjadi takut dan Yesus sedang tidur di atas tilam. Satu hal yang saya belajar adalah biar macam mana hebat kita ini, saat kita melewati setiap musim kehidupan kita dengan kekuatan kita sendiri, sudah pasti kita akan gagal dan takut. Tetapi jika kita melewati bersama Tuhan Yesus, sudah tentu kita akan berkemenangan atas segala sesuatu bahkan kita akan terbang bersama Yesus. Berjalan di atas segala badai dan bukannya ditenggelami oleh badai itu. Ia "tidur" untuk menguji iman murid-murid-Nya dan mendorong mereka menaikkan doa. Dari ujian itu tampaklah bahwa iman mereka lemah, sedangkan doa mereka kuat. Perhatikanlah, kadang-kadang ketika gereja sedang dilanda angin ribut, Kristus tampak seolah-olah sedang tidur, tidak peduli dengan kesulitan umat-Nya, tidak mengindahkan doa-doa mereka, dan tidak hadir sebagai penolong mereka. Tuhan Yesus tidak tertidur tetapi senantiasa terjaga. Pertolongan-Nya tidak pernah terlambat. Dia cuma mahu menguji iman kita. Sejauh mana kita sanggup percaya kepada-Nya.

✝️Murid-murid-Nya membangunkan Dia
😴 Murid murid Yesus menjadi sangat takut sehinggakan mereka bangunkan Yesus. Apabila kita menggunakan segala kekuatan kita untuk melewati sesuatu badai namun tetap gagal, Tuhan Yesus menjadi penyelesaian kita yang terakhir. Adakah doa kita sedang menghantam dinding dan pantul kembali kepada kita ataupun doa kita sedang menggerakkan tangan Tuhan Yesus untuk melakukan mukjizat? Murid-Nya "membangunkan" Tuhan dengan doa mereka.

✝️Kita binasa
🤔 Murid murid ini ketakutan sehingga Yesus sekali pun mereka cakap akan mati bersama mereka. Ramai yang berdoa tetapi tidak sedar akan kuasa yang ada pada Yesus sehingga mereka keraguan dan takut. God's silence doesn't mean that He neglects your prayer. Keep Praying Until Something Happens.

Life teaches us a good lesson. What i learned is that every event that happens in our lives is like a thread and God is those thread and weaving each thread into a beautiful masterpiece. In every seasons of our lives, there is a story of faith, hope, love, miracles, never giving up, and extraordinary works of God. There's a powerful testimony behind all this. And that is your life's testimony. This is the message  that we will bring to the nations proclaiming the goodness and wondrous works of God. This is the message of #Revival.

Jesus said, "do not be afraid, only believe. With men it is impossible, but with God all things are possible. Be still and know that I am God. Did I not tell you that if you believe, you will see the glory of God." Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: