Saturday, October 28, 2017

Revival : Prepare the way

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mempersiapkan jalan bagi TUHAN. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Prepare the way

Luke 1:76 (NKJV)  And you, child, will be called the prophet of the Highest; For you will go before the face of the Lord to prepare His ways,

Lukas 1:76 (TB)  Dan engkau, hai anakku, akan disebut nabi Allah Yang Mahatinggi; karena engkau akan berjalan mendahului Tuhan untuk mempersiapkan jalan bagi-Nya,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #301. Tahukah anda bahawa kita harus mempersiapkan jalan bagi kedatangan Tuhan yang kali kedua? Mempersiapkan jalan ini bukanlah bermaksud kita buat jalan raya atau apa. Ia bermaksud, sebelum kedatangan Kristus kali kedua, kita sudah mempersiapkan jemaat-Nya untuk kedatangan-Nya. Mempersiapkan ladang-Nya yang telah dipercayakan kepada kita semua.

☕ 🍞 Sepertimana Yohanes pembaptis datang sebelum Yesus untuk mempersiapkan jalan bagi TUHAN demikianlah kita. Kita adalah utusan surgawi diutus untuk menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang dan memberitakan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa supaya mereka diselamatkan dan bersiap sedia untuk kedatangan Tuhan Yesus kali keduanya. Kita adalah perintis yang diutus oleh Tuhan yang Maha Tinggi. Kita mempunyai satu mandat yang harus dilaksanakan.

✝️Here I am
🚶 Ini aku, utuslah aku. Ini sepatutnya menjadi kerinduan kita semua dan bukan sahaja para pastor dan pemimpin gereja saja. Setiap orang yang percaya adalah seorang pemenang jiwa. Yohanes disebut sebagai nabi Allah yang Mahatinggi kerana pemberitaan-pemberitaan pertobatannya yang menyedarkan umat akan dosa-dosa mereka dan mengarahkan kepada keperluan pengampunan dosa, supaya mereka dilepaskan dari ikatan kegelapan dan dituntun kepada kehidupan yang berdamai dengan Allah. Now, you don't need a title to do the mandate of God. God is looking for a willing heart that will say "here I am God, send me". You don't need a stage to share God's love, a platform or sidewalks will do to share the love of God.

Bagaimana dengan anda semua? Kita boleh ada KKR dengan Macam-macam tema, tetapi di akhir KKR itu terpulanglah kepada kita semua untuk "menghidupkan" tema itu. Tidak guna jika sesuatu KKR tidak mencapai targetnya🎯 di penghujung KKR itu jika semua just come for the vibe and hype. Tidak kita letak di status facebook "ini aku utuslah aku" jika kita hanya sekadar mau di "like" oleh orang lain padahal diri sendiri tidak mula melaksanakannya. Adakah kita benar-benar mengerti apakah itu menjadi seorang pengikut Yesus? Adakah kita benar-benar mengerti apakah itu menjadi saksi Yesus? Adakah kita mengerti apakah ertinya "inilah aku utuslah aku"? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: