Wednesday, October 25, 2017

Revival : Would you give Jesus a chance?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mempersiapkan hidup kita untuk Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Would you give Jesus a chance?

Mark 14:14 (NKJV)  Wherever he goes in, say to the master of the house, 'The Teacher says, "Where is the guest room in which I may eat the Passover with My disciples?"'

Markus 14:14 (TB)  dan katakanlah kepada pemilik rumah yang dimasukinya: Pesan Guru: di manakah ruangan yang disediakan bagi-Ku untuk makan Paskah bersama-sama dengan murid-murid-Ku?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #298. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus mau makan bersama anda? Adakah kita sudah menyediakan satu ruangan di dalam hidup kita, keluarga kita, untuk TUHAN Yesus? Adakah sedikit ruangan di hati anda untuk TUHAN Yesus hari ini? Sudahkah kita siapkan ruangan itu untuk Dia? Jawapan bagi segala sesuatu yang sedang kita alami sekarang terletak kepada respon kita hari ini, sama ada mengundang Yesus Kristus ke dalam rumah kita atau tidak.

☕ 🍞 Sewaktu saya membaca Firman Tuhan ini, saya terfikir fikir bagaimana Yesus tahu bahawa akan ada seorang lelaki yang menjunjung buyung air. Kemudian baru saya sedar bahawa Dia adalah Tuhan dan Dia tahu segalanya. Secara spesifik Tuhan Yesus menyatakan hal itu kepada murid-Nya. Saya tidak pasti sama ada murid-Nya heran 😲 atau tidak. Lalu murid-Nya pun bertemu dengan lelaki itu dan mengikuti dia sampai ke rumah. My friends, God handpicked you and I for His purpose. Tuhan Yesus memilih lelaki ini secara spesifik dan Tuhan Yesus tahu tentang apa yang sedang dilakukan oleh lelaki itu, apa yang sedang dia bawa dan sebagainya.

✝️Would you give Jesus a chance?
🤗 Tuhan Yesus mau datang ke rumah anda dan makan bersama anda serta tinggal bersama anda hari ini. Sudahkah kita mempersiapkan rumah kita untuk Dia? Firman Tuhan mengatakan bahawa kita ada bait suci Allah. Sudahkah kita mempersiapkan diri kita, hati kita supaya Tuhan Yesus datang dan tinggal di dalam kita dan kita di dalam-Nya? Mengizinkan Dia untuk melakukan perubahan, pemulihan, kesembuhan dan juga kebangkitan di dalam hidup kita.

Secara tidak langsung, kedatangan Tuhan Yesus di dalam hidup kita adalah tanda pemeteraian darah-Nya yang menebus kita daripada dosa. Sanggupkah anda memberikan Yesus satu peluang untuk mengubah hidup anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: