Saturday, October 7, 2017

Revival : Have a break

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus bersekutu dengan Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Have a break

Mark 6:31 (NKJV)  And He said to them, "Come aside by yourselves to a deserted place and rest a while." For there were many coming and going, and they did not even have time to eat.

Markus 6:31 (TB)  Lalu Ia berkata kepada mereka: "Marilah ke tempat yang sunyi, supaya kita sendirian, dan beristirahatlah seketika!" Sebab memang begitu banyaknya orang yang datang dan yang pergi, sehingga makan pun mereka tidak sempat.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #280. Tahukah anda bahawa terkadang kita terlalu sibuk dengan pelayanan dan pekerjaan sehinggakan tiada masa untuk bersekutu dengan-Nya? Tuhan Yesus sedang memanggil kita untuk fellowship dengan Dia. Kita melakukan itu dan ini, sibuk di sana sini, tetapi satu hal yang sangat penting untuk kita lakukan, kita tidak sempat mau melakukannya kerana tidak ada waktu untuk melakukannya.

☕ 🍞 Di dalam firman Tuhan yang kita baca hari ini, menunjukkan dengan jelas sekali bahawa Tuhan Yesus sedang memanggil murid-murid-Nya untuk berehat seketika daripada segala kesibukan mereka. Bukan saja berehat Dia juga meminta mereka pergi ke satu tempat yang sunyi supaya mereka dapat bersendirian dengan Tuhan Yesus. Daripada firman Tuhan ini saya belajar untuk.... :

✝️Marilah ke tempat yang sunyi
😎 Tuhan Yesus tahu segala sesuatu yang anda lakukan. Tuhan Yesus juga tahu siang dan malam anda melayani-Nya. Tuhan Yesus  tahu tubuh anda penat dan lelah, dan memerlukan istirehat. Sesungguhnya, jerih payah anda tidak sia-sia, namun anda harus belajar untuk bersekutu dengan-Nya. Kerana kita tidak bisa melakukan kehendak-NYA jika kita mengandalkan kekuatan kita sendiri. Setiap hari yang kita lewati, Tuhan sudah menyediakan segala keperluan kita untuk hari itu. Kita harus mulai hari kita bersama Tuhan, bersekutu, berdoa, menyembah dan merenungkan Firman-Nya. Without God we are nothing. Without His presence, there's no power in us. Pergilah ke tempat yang sunyi di mana anda dapat berdoa, menyembah dan menikmati hadirat-Nya kerana It is in that secret place God created us. Orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah.

✝️Beristirahatlah di dalam Hadirat Tuhan
😇 Kristus tahu akan segala sesuatu yang dirasakan serta pergumulan yang dialami oleh kita semua, dan Ia memberikan kelegaan yang sesuai untuk keduanya, yakni istirahat bagi mereka yang lelah dan tempat perlindungan bagi mereka yang ketakutan. Dengan penuh belas kasihan dan kebaikan, Kristus berkata kepada kita semua hari ini "Mari beristirahatlah!"

Adakah anda sangat sibuk? Ataupun adakah anda mempunyai masa untuk bersekutu bersama dengan Tuhan? Janganlah terlalu menyibukkan diri sehingga anda tidak sempat mau makan makanan rohani anda. Setiap kita ada tempat sunyi kita di mana kita membuat saat teduh kita. Bagaimana dengan anda? Sudahkah anda berehat bersama Tuhan? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: