Wednesday, October 18, 2017

Revival : Fruitless Christian

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membuatkan kita untuk terus berbuah. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Fruitless Christian

Mark 11:13 (NKJV)  And seeing from afar a fig tree having leaves, He went to see if perhaps He would find something on it. When He came to it, He found nothing but leaves, for it was not the season for figs.

Markus 11:13 (TB)  Dan dari jauh Ia melihat pohon ara yang sudah berdaun. Ia mendekatinya untuk melihat kalau-kalau Ia mendapat apa-apa pada pohon itu. Tetapi waktu Ia tiba di situ, Ia tidak mendapat apa-apa selain daun-daun saja, sebab memang bukan musim buah ara.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #291. Tahukah anda bahawa kita harus berbuah di dalam dan di luar musim? Janganlah kita menjadi Kristian yang bermusim. Pada musim buah saja berbuah. Pada musim lain, kita biasa-biasa saja. Ramai orang berfikir bahawa jika  pokok daunnya lebat dan menghijau maksudnya ia subur tetapi sebenarnya pokok yang subur adalah pokok yang bukan hanya daunnya lebat dan menghijau tetapi juga BERBUAH!

☕ 🍞 Adakah hidup kita sedang berbuah? Adakah kita sedang menghasilkan buah-buah pertobatan? Pohon ara ini merupakan ilustrasi untuk menggambarkan: sebagaimana Yesus berharap mendapatkan buah ara di pohonnya begitulah Tuhan ingin mendapatkan buah iman daripada kita yang percaya kepada-Nya, tetapi tidak mendapatkannya. Terkadang daun yang kita hasilkan adalah daun-daun penglibatan kita dalam aktiviti kerohanian serta pelayanan di sana sini tetapi buahnya tidak kelihatan. Janganlah mau lebatkan daun saja, buah pun harus ada.

✝️Fruitful faith
🍎Iman yang hidup dan bertumbuh adalah iman yang berbuah. Buah ditunjukkan bukan melalui banyaknya keterlibatan kita dalam aktiviti kerohanian atau pelayanan. Buah yang menunjukkan pertumbuhan iman yang sihat terlihat melalui tindakan atau perilaku kita. Yaitu ketika kita mendahulukan Allah dan bukan kepentingan diri, ketika kita mendahulukan ibadah dan bukan keuntungan sendiri. Marilah kita periksa iman kita, sihatkah? Bertumbuhkah? Berbuahkah? Iman yang berbuah adalah iman yang bergerak.

Tidak guna jika daunnya lebat tetapi tidak ada buahnya. Mengaku diri kita  Kristian dan juga hamba Tuhan serta pelayan Tuhan bererti siap mengeluarkan buah yang sepadan, dan bukan hanya dengan status dan pangkat saja. Adakah anda hanya berdaun lebat ataupun pun anda seperti pohon yang ditanam di tepi air, yang merambatkan akar-akarnya ke tepi batang air, dan yang tidak mengalami datangnya panas terik, yang daunnya tetap hijau, yang tidak kuatir dalam tahun kering, dan yang tidak berhenti menghasilkan buah? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: