Friday, October 27, 2017

Revival : Be it unto me

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Be it unto me

Luke 1:38 (NKJV)  Then Mary said, "Behold the maidservant of the Lord! Let it be to me according to your word." And the angel departed from her.

Lukas 1:38 (TB)  Kata Maria: "Sesungguhnya aku ini adalah hamba Tuhan; jadilah padaku menurut perkataanmu itu." Lalu malaikat itu meninggalkan dia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #300. Tahukah anda bahawa Tuhan berkenan kepada anda? Saudara dan saudari sekalian, biarpun kita tidak mengerti rencana Tuhan namun kita tetap percaya kepada-Nya kerana Dia mempunyai rencana-Nya yang indah di masa depan untuk hidup kita.

☕ 🍞 Tuhan memilih orang-orang yang taat dan setia kepada-Nya yang akan melakukan perintah Tuhan biarpun terkadang dia tidak memahaminya, namun menuruti kehendak-NYA. Tidak ada yang mustahil bagi Allah. Maka orang-orang yang dipilih-Nya dan dipakai-Nya juga harus berani mengatakan, “Ya Tuhan ku percaya, jadilah padaku sekehendak-Mu!” Memenuhi kehendak sendiri lebih mudah daripada memenuhi kehendak Allah, kerana kehendak Allah sering sulit dimengerti dan dilakukan. Apalagi, bila kehendak Allah itu merupakan perkara yang sulit dan penuh risiko, seperti yang dialami Maria.

✝️Be it unto me
🛐 Pribadi Maria, sebagai manusia biasa, ia dipilih Tuhan untuk menjadi ibu Juruselamat manusia. Sungguh merupakan suatu anugerah yang besar bagi Maria, kerana rencana Tuhan itu diwujudkan melalui diri Maria. Terkadang Tuhan Yesus mau memakai kita tetapi kita ragu-ragu, tidak bersiap sedia, respon lambat terhadap rencana Tuhan di dalam hidup kita. Jika kita baca di sini, respons yang dilakukan Maria harus menjadi satu teladan bagi kita: ia tidak ragu-ragu menerima janji itu. Hal ini merupakan suatu pernyataan penyerahan yang total, walaupun risiko yang harus dihadapi sebagai seorang perempuan yang belum menikah namun hamil - seperti penolakan dari Yusuf dan cemoohan dari keluarga/tetangga - mungkin akan dihadapinya.

Untuk melibatkan diri kita di dalam rencana agung-Nya, kita harus beriman teguh dan berkomitmen penuh kepada-Nya. Perkataan Tuhan ataupun janji-Nya tidak pernah gagal. Maria sedar akan hal ini dan dia percaya bahawa rencana Tuhan tidak akan pernah gagal. Mari kita sama-sama meneladani Maria yang dalam tiap situasi apa pun—meski sulit, berkata: "Sesungguhnya aku ini adalah hamba Tuhan; jadilah padaku menurut kehendak-Nya" Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: