Thursday, November 16, 2017

Revival : Wake up to see His glory

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membuatkan kita terjaga dari tidur. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Wake up to see His glory

Luke 9:32 (NKJV)  But Peter and those with him were heavy with sleep; and when they were fully awake, they saw His glory and the two men who stood with Him.

Lukas 9:32 (TB)  Sementara itu Petrus dan teman-temannya telah tertidur dan ketika mereka terbangun mereka melihat Yesus dalam kemuliaan-Nya: dan kedua orang yang berdiri di dekat-Nya itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #320. Tahukah anda bahawa jika kita ketiduran kerohanian, tidak mungkin kita akan melihat kemuliaan Tuhan Yesus? Selagi kerohanian kita dalam keadaan tidur 😴, tidak mungkin kita dapat melihat mukjizat Tuhan, kemuliaan Tuhan, pekerjaan Tuhan dan juga beekat Tuhan Yesus ke atas hidup kita.

☕ 🍞 Ramai yang masih tidur secara rohaninya. Apabila rohani kita dalam kondisi tidur, maka iman kita, kesetiaan kita, kesungguhan kita, doa dan penyembahan kita serta semuanya juga akan tidur dan disebabkan oleh itulah sampai ke hari ini kita tidak dapat melihat pekerjaan Tuhan Yesus di dalam hidup kita lalu kita menyalahkan Tuhan Yesus kerana tidak melakukan apa-apa untuk kita. Siapa yang tidak suka tidur? Saya sangat suka tidur tetapi dalam masa yang sama kerohanian kita harus berjaga-jaga dan berdoa senantiasa.

✝️Wake up to see His glory
😇 When you are spiritually awakened, you will see His glory. Firman Tuhan mengatakan di Yesaya 60:1 (TB)  "Bangkitlah, menjadi teranglah, sebab terangmu datang, dan kemuliaan TUHAN terbit atasmu". Kita harus bangkit terlebih dahulu sebelum kita dapat menjadi terang. Kita harus bangkit dahulu sebelum kita dapat melihat kemuliaan-Nya. Jika kerinduan anda adalah supaya Tuhan memakai anda, maka bangkitlah dahulu daripada ketiduran rohani kita.

Great awakening happens when we're spiritually awaken and alive. Itulah sebabnya dikatakan "Bangunlah, hai kamu yang tidur dan bangkitlah dari antara orang mati dan Kristus akan bercahaya atas kamu." Christian living is intensely practical. There are no experiences in life that God does not touch and change. As for conclusion, WE MUST BE AWAKENED TO WITNESS GREAT AWAKENINGS. WE MUST BE AWAKENED TO SEE THE GLORY OF GOD. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: