Thursday, November 2, 2017

Revival : For this I have been sent

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus maju dan memberitakan Injil. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : For this I have been sent

Luke 4:43 (NKJV)  but He said to them, "I must preach the kingdom of God to the other cities also, because for this purpose I have been sent."

Lukas 4:43 (TB)  Tetapi Ia berkata kepada mereka: "Juga di kota-kota lain Aku harus memberitakan Injil Kerajaan Allah sebab untuk itulah Aku diutus."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #306. Tahukah anda bahawa Injil harus diberitakan kepada semua orang? Sometimes we focused only at one place or maybe one race and we forget about the rest. Christ died for all and not just for a certain groups of people. Kita diselamatkan supaya menjadi berkat bagi semua orang. Bukan untuk diri kita, keluarga kita dan bangsa kita saja. Yesus mengatakan bahawa, "Pergilah dan jadikanlah SEMUA BANGSA murid-Ku..." bukan satu bangsa tetapi SEMUA. Di dalam kesempatan yang telah diberikan kepada kita, ayuh kita gunakan untuk melakukan kehendak-NYA.

☕ 🍞 Yesus memilih lebih baik menyebarkan terang Injil-Nya ke banyak tempat daripada terpusat pada satu tempat saja. Orang-orang yang menikmati berkat Injil juga harus membagikan berkat itu dan tidak boleh menginginkannya untuk diri sendiri saja. Begitu juga, para pelayan Tuhan yang tidak pindah dari satu tempat bisa saja ditarik ke tempat lain karena ada manfaat yang lebih besar di sana. Christ's preaching much affected the people; and a working power went with it to the consciences of men. Where Christ gives a new life, in recovery from sickness, it should be a new life, spent more than ever in His
service, to His glory.

✝️For this purpose
🙏 Untuk tujuan ini anda telah diselamatkan. Untuk tujuan ini anda telah dibangkitkan. Untuk tujuan ini anda telah dipulihkan. Just for this purpose God has chosen us to Go and spread the good news of salvation and bringing people to know Christ Jesus. Adakah kita sedang giat melakukannya?

Ramai orang Kristian selalu lupa apakah tujuannya mereka telah diselamatkan. Ramai yang menjadi orang "Kristian" tetapi tidak melaksanakan tanggung jawabnya sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus. Jangan saja fokus kepada satu tempat tetapi pergilah kepada bangsa-bangsa dan dan beritakanlah Injil keselamatan yang membebaskan dan menyelamatkan. Tuhan Yesus memberikan peluang ini kepada kita, pergunakanlah dengan sebaik mungkin. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: