Monday, November 27, 2017

Revival : Strong Faith

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan iman kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : A Strong Faith

Luke 17:5 (NKJV)  And the apostles said to the Lord, "Increase our faith."

Lukas 17:5 (TB)  Lalu kata rasul-rasul itu kepada Tuhan: "Tambahkanlah iman kami!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #331. Tahukah anda bahawa iman kita harus teguh? Iman kita semua perlu dikuatkan. Semakin teguh kita memercayai ajaran Kristus, dan semakin kukuh kita bergantung kepada anugerah Kristus, maka segala hal akan menjadi lebih baik bagi kita.

☕ 🍞 Iman kita makin teguh apabila kita makin mendalami Firman Tuhan. Setiap Firman Tuhan yang dinyatakan kepada kita berkuasa membangkitkan iman kita kembali. Rasul-rasul itu sendiri, demikianlah mereka disebut di sini, tetap mengakui kelemahan dan kekurangan iman mereka, sekalipun mereka itu para pelayan utama dalam kerajaan Kristus. Mereka menyedari bahwa mereka memerlukan anugerah Kristus untuk meningkatkan iman mereka. Jika Rasul Rasul itu sendiri kekurangan iman, apalagi kita semua? We need God's grace to enable us to continue to walk this Christian life. Our spiritual life must be build upon the living Word of God in order for us to be able to stand firm in Him.

Biarlah panggilan iman semakin nyata, hasrat iman semakin kuat, ketergantungan iman semakin teguh dan berakar, pengabdian iman semakin menyeluruh dan bulat, dan kesukaan iman semakin menyenangkan. Perhatikanlah, pertumbuhan iman merupakan hal yang seharusnya kita sungguh-sungguh inginkan, dan kita harus memanjatkan keinginan kita itu kepada Allah melalui doa. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: