Tuesday, December 19, 2017

Revival : Abide in His words

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Abide in His words

John 5:38 (NKJV)  But you do not have His word abiding in you, because whom He sent, Him you do not believe.

Yohanes 5:38 (TB)  dan firman-Nya tidak menetap di dalam dirimu, sebab kamu tidak percaya kepada Dia yang diutus-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #353. Tahukah anda bahawa oleh kerana ketidakpercayaan kita, firman Tuhan tidak teguh di dalam hidup kita? Jika kita hanya sekadar membaca saja firman Tuhan dan tidak tinggal di dalam firman-Nya, maka iman kita juga tidak akan kuat dan teguh. Tuhan Yesus menegaskan bahwa iman mutlak diperlukan untuk mengalami kesaksian-kesaksian yang disediakan oleh Allah. Firman Allah, jika dibaca tetapi tidak dipercaya, tidak menetap di dalam diri orang itu, melainkan hilang seperti benih yang jatuh di pinggir jalan dan dimakan burung.

☕ 🍞 When the hearts of men are full of pride, ambition, and the love of the world, there is no room for the word of God to abide in them. Di dalam dan melalui Alkitab, kita akan menemukan Kristus lalu mengasihi dan menaati Dia. Maka ingatlah, Alkitab diberikan bukan supaya kita menimbun pengetahuan tentang Allah, melainkan supaya kita dapat mengenal, mengasihi, dan melayani Dia. Firman itu tidak memerintah dalam jiwa kita, hanya bercahaya di mata kita dan berbunyi di telinga kita. Apa gunanya bagi kita jika kita memiliki sabda Allah yang dipercayakan kepada mereka  tetapi tidak membiarkan sabda ini memerintah di dalam diri kita? Seandainya sabda itu memerintah dalam diri mereka, pastilah kita sudah akan menyambut Kristus, percaya kepada-Nya, berakar di dalam-Nya serta bertumbuh dan berbuah lebat di dalam-Nya.

✝️Abide in His words
Miracles happens when we believe and do the word of God concerning our lives. Or else, if we just received the word but do not dwell in it, and not allowing the word of God do dwell in us, we will never see any miracles or changes happening in our lives. Kita menerima firman Tuhan tetapi firman Tuhan itu tidak menetap di dalam hidup kita kerana kita tidak percaya.

Bagaimana dengan kita? Kita menerima Firman Tuhan sekadar menerima saja atau benar-benar mengizinkan firman-Nya bekerja di dalam hidup kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: