Sunday, December 31, 2017

Revival : No Longer Slave to Darkness

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus mengikut Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : No Longer Slave to Darkness

John 8:12 (NKJV)  Then Jesus spoke to them again, saying, "I am the light of the world. He who follows Me shall not walk in darkness, but have the light of life."

Yohanes 8:12 (TB)  Maka Yesus berkata pula kepada orang banyak, kata-Nya: "Akulah terang dunia; barangsiapa mengikut Aku, ia tidak akan berjalan dalam kegelapan, melainkan ia akan mempunyai terang hidup."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #365. Tahukah anda bahawa barangsiapa yang mengikuti Yesus Kristus tidak lagi berada di dalam kegelapan? Semua yang mengikuti Yesus dibebaskan dari kegelapan dosa, dunia, dan Iblis. Mereka yang masih berjalan dalam kegelapan belum mengikuti Dia. "Barangsiapa" di sini bermaksud sesiapa sahaja tak kira yang mata sepet, yang mata bulat, yang rambut kerinting, rambut lurus, pendek, tinggi, gemuk, kurus, putih, gelap, berlainan agama dan ajaran, sesiapa sahaja yang mengikut Tuhan Yesus, tidak akan dibiarkan di dalam kegelapan.

☕ 🍞 Kewajiban kitalah untuk mengikuti-Nya, untuk menyerahkan diri kita terhadap bimbingan-Nya, dan dalam segala hal meminta petunjuk dari-Nya, untuk berjalan di jalan yang menuju kepada kebahagiaan. Banyak orang mengikuti terang-terang palsu yang menuntun mereka pada kehancuran, tetapi Kristus adalah terang yang sejati. Tidaklah cukup hanya dengan melihat terang ini, dan memandanginya saja, kita juga harus mengikuti-Nya, percaya kepada-Nya, dan berjalan di dalam-Nya, sebab terang ini adalah terang bagi kaki kita, dan bukan hanya bagi mata kita.

Kita berada di penghujung tahun 2017. Adakah kita di antara "barangsiapa" yang sedang mengikuti Tuhan Yesus di dalam terang-Nya? Yesuslah yang diperlukan dunia gelap kini! Ia mengampuni dan membaharui hidup seperti yang ia nyatakan kepada perempuan yang berzinah itu. Ia juga sanggup menerangi jalan hidup setiap orang yang mengikut Dia. Meski pasti akan ada banyak orang yang meragukan dan menolak, satu-satunya pengharapan dunia ini perlu kita bagikan dan saksikan kepada sesama kita! Jadi, apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: