Monday, December 25, 2017

Revival : Do you still believe?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menguatkan iman kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Do you still believe?

John 6:61 (NKJV)  When Jesus knew in Himself that His disciples complained about this, He said to them, "Does this offend you?

Yohanes 6:61 (TB)  Yesus yang di dalam hati-Nya tahu, bahwa murid-murid-Nya bersungut-sungut tentang hal itu, berkata kepada mereka: "Adakah perkataan itu menggoncangkan imanmu?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #359. Tahukah anda bahawa terkadang sesuatu terjadi sehingga iman kita digoncangkan? Bagaimana keadaan iman kita saat kita melewati setiap musim kehidupan kita? Adakah kita bersungut-sungut saat kita melewati setiap musim kehidupan kita kerana iman kita goncang?

☕ 🍞 Apa yang sedang terjadi di dalam hidup kita, hati kita, semuanya Tuhan Yesus tahu. Dia tahu saat kita mengalah. Dia tahu saat kita bersungut-sungut. Dia tahu saat kita betul-betul tidak sanggup lagi. Dia tahu bila masa kita kecewa. Dia tahu saat iman kita digoncangkan. Dia tahu segalanya. Dari segala itu, Yesus sedang bertanya "Adakah perkataan itu atau keadaan kamu sekarang sedang menggoncangkan imanmu?" Mungkin sudah bertahun tahun anda sedang berdoa untuk seorang anak, namun setiap bulan anda kecewa, Tuhan tahu dan Dia sedang bertanya "Adakah itu menggoncangkan imanmu...?" Mungkin anda sedang berdoa dan percaya Tuhan Yesus untuk mujizat kesembuhan namun sepertinya tidak kelihatan, Tuhan Yesus tahu tentang perkara itu dan Dia bertanya "Adakah itu menggoncangkan imanmu...?"

Biar apa sekalipun situasi yang sedang anda lewati saat ini, adakah ia menggoncangkan imanmu? Adakah kita bersyukur dengan bersungguh-sungguh atau bersungut-sungut dengan bersungguh-sungguh? Sometimes it does not make any sense at all but because of His promises, we hold to Him because there is Hope in Him. He never leaves nor forsakes us. Saya mempunyai segala alasan untuk tidak putus asa namun oleh kerana firman-Nya yang hidup, saya masih kuat dan teguh di dalam Tuhan Yesus. Bagaimana keadaan iman anda saat ini. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: