Sunday, December 17, 2017

Revival : Living waters

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan air kehidupan yang kekal. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Living waters

John 4:15 (NKJV)  The woman said to Him, "Sir, give me this water, that I may not thirst, nor come here to draw."

Yohanes 4:15 (TB)  Kata perempuan itu kepada-Nya: "Tuhan, berikanlah aku air itu, supaya aku tidak haus dan tidak usah datang lagi ke sini untuk menimba air."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #351. Tahukah anda bahawa  air kehidupan yang diberikan oleh Tuhan Yesus kepada kita akan menjadi mata air  di dalam hidup kita? Sebagai ciptaan Tuhan yang unik, manusia baru memiliki kepuasan hidup bila ada dalam persekutuan dengan-Nya. Dosa menyebabkan kekosongan dalam hidup ini. Kekosongan itulah yang dirasakan perempuan Samaria ini. Kekosongan ini dibongkar oleh Tuhan Yesus agar Ia dapat mengisinya secara penuh dengan Air Kehidupan. Perempuan itu mengalami kekosongan kasih sejati. Ia mencari kasih melalui lima pernikahannya yang gagal, tapi akhirnya ia terdampar dalam suatu hubungan bebas yang juga tanpa kasih.

☕ 🍞 Terkadang kita mencari di sana sini untuk kepuasan diri tapi tak pernah kita temukannya dan akhirnya kita terperangkap di dalam dosa kerana mencuba pelbagai jenis cara hanya untuk memuaskan nafsu hidup kita. Seperti wanita Samaria ini, dia sudah memiliki 5 orang suami dan yang kelima itu pun bukanlah suami dia. Dirinya kosong. Kosong dan tanpa kasih. Dia mencari di sana sini untuk kasih. Perjumpaan dan pembicaraan dengan Tuhan Yesus telah mengubah hidup perempuan Samaria itu secara radikal. Hidupnya tidak seperti hari-hari sebelumnya. Sesuatu telah terjadi dalam hidupnya sebagai akibat perjumpaan dan pembicaraannya dengan Tuhan Yesus. Semuanya kerana inisiatif Tuhan Yesus. Tuhan Yesus yang mencarinya. Tuhan Yesus juga yang membimbingnya dalam percakapan, sampai ia mengenal siapa Yesus dan terbuka pada pembaruan dari Yesus atas hidupnya.

✝️Living Waters
Have you received the Living Waters? Adakah anda sedang merasakan suatu kekosongan di dalam hidup anda? Sudahkah anda membuka hati anda supaya Tuhan Yesus dapat memenuhinya dengan air kehidupan yang kekal yang penuh dengan kasih, sukacita, damai sejahtera, kesembuhan, pemulihan, kebangkitan, pengharapan serta rencana Tuhan yang indah?

Tuhan Yesus mengenal manusia secara utuh dan lengkap. Tidak ada yang tersembunyi baginya. Seluruh hidup kita terbuka bagi-Nya. Di hadapan Tuhan Yesus tidak perlu ada yang disembunyikan. Tuhan Yesus berbicara kepada kita untuk memenuhi  keperluan kita yang terdalam kerana Ia mengenal kita sepenuhnya. Terbukakah kita pada inisiatif-Nya memasuki hidup kita dan menyambut Dia sebagai kepuasan sejati? Sudahkah anda mengenali-Nya? Air Kehidupan yang diberikan oleh Tuhan Yesus akan menjadi mata air yang terpancar dari dalam kehidupan kita kepada orang lain apabila kita sudah terbuka kepada-Nya dan percaya kepada-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: