Wednesday, December 27, 2017

Revival : Reprimands that leads to life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang penuh dengan kebenaran dan teguran. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Reprimands that leads to life

John 6:66 (NKJV)  From that time many of His disciples went back and walked with Him no more.

Yohanes 6:66 (TB)  Mulai dari waktu itu banyak murid-murid-Nya mengundurkan diri dan tidak lagi mengikut Dia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #361. Tahukah anda bahawa ramai yang menganggap Yesus seperti "goodie bag"? Ramai yang datang kepada Tuhan Yesus bukanlah sebab mau menerima kebenaran yang di sampaikan, tetapi mereka menjadikan Yesus sepertinya "goodie bag" yang mempunyai segala sesuatu yang baik-baik saja. Memang benar di dalam-Nya ada segala yang baik untuk kita namun bukan setakat itu saja kerana keberhasilan kerohanian kita adalah apabila Kita sanggup menerima teguran yang memimpin kepada kehidupan.

☕ 🍞 Jesus isn't a goodie bag. This is the fullness of Truth. If we think that we cannot follow, then don't. But one fine day  everyone will be answerable to our own actions. We come to Jesus for all the goodies He has but when He rebukes us and corrects us, we do not want to accept dan lagi parahnya ialah kita mundur daripada kepercayaan kita. Jika kita mau mengikut Yesus maka kita juga harus bersedia untuk menerima teguran daripada Tuhan Yesus.

Now, cuba kasi tau saya gereja mana yang perfect...? Mungkin kita berbakti di sesebuah gereja selama beberapa tahun dan tiba-tiba sesuatu terjadi sehingga anda ditegur tetapi anda tidak menerima teguran itu lalu berpindah ke gereja lain dan di gereja sana juga terjadi hal yang sama. Macam mana ini? Kita hanya mau benda yang bagus saja. Kita hanya mau mujizat, berkat, penyembuhan dan sebagainya. Biarpun semua ini tidak salah namun we are actually missing the essential things of following Jesus which is "ready to be corrected". We seek His hands but we do not want to receive His corrections. Lalu kita mundur kerana tidak dapat terima ajaran yang agak keras yang memimpin kepada kehidupan. Bagaimana dengan diri kita sendiri? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: