Wednesday, December 6, 2017

Revival : Our eyes are opened

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membuka mata kita untuk melihat Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Our eyes are opened

Luke 24:31 (NKJV)  Then their eyes were opened and they knew Him; and He vanished from their sight.

Lukas 24:31 (TB)  Ketika itu terbukalah mata mereka dan mereka pun mengenal Dia, tetapi Ia lenyap dari tengah-tengah mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #340. Tahukah anda bahawa terkadang mata kita menjadi buta dan tidak dapat melihat Tuhan? Ya, Tuhan menjanjikan bahawa Dia tidak akan meninggalkan kita dan Dia selalu menyertai kita namun kita tidak dapat melihat penyertaan Dia di dalam hidup kita. Apakah yang sedang menghalangi mata anda, sehingga anda tidak dapat mengenal Tuhan? Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya kita bisa mendekat kepada Tuhan.

☕ 🍞 Berapa lama Anda sudah menjadi pengikut Kristus? Sungguh-sungguhkah Anda mengenal Dia? Seberapa jauhkah pengenalan Anda dibandingkan dengan pengenalan murid-murid Yesus akan Tuhan mereka? Mengenal Dia dengan benar merupakan anugerah. Keberdosaan kita menghalangi mata iman kita. Akan tetapi, apabila kita membuka diri kepada-Nya, bersedia percaya kepada firman-Nya merupakan kunci untuk mengenal Dia dengan benar.

✝️Terkadang kita "kenal" Yesus daripada Teologi, daripada gambaran lukisan dan sebagainya namun kita masih terikat dengan dosa. Kenapa hal ini boleh berlaku? Kerana kita tidak mengenali-Nya dengan intim. Kita tidak ada pengalaman pribadi bersama Tuhan Yesus. Kita hanya mengkaji firman-Nya tetapi tidak mengambil masa untuk betul-betul mengenali-Nya dari hati ke hati. Yesus bukanlah seorang daripada kampung sebelah anda. Yesus adalah Pribadi yang nyata! Bukan dongengan. Bukan khayalan dan juga bukan sekadar tertulis di Alkitab saja. Dialah sumber segalanya untuk kita semua.

Revival is to revive us from dead to alive in God. Apabila Tuhan Yesus membangkitkan kita maka kita harus tanggalkan segala dosa yang merintangi dan terus mengizinkan Roh Kudus untuk memperbaharui Kita, membangkitkan kita dan menggerakkan kita untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani dan mengikuti Tuhan seumur hidup kita. Dosa, ketidakpercayaan, ketidaktaatan, tidak ada perhubungan yang intim dengan Tuhan, inilah yang menjadi punca utama kenapa mata kita buta dan tidak dapat mengenali Tuhan Yesus. If you have already known Him, He set's the Revival fire In our hearts, Burning ever Brighter for God. Our hearts must be on fire for God. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 ! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: