Tuesday, December 5, 2017

Revival : He is Alive

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus mencari Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : He is Alive

Luke 24:6 (NKJV)  He is not here, but is risen! Remember how He spoke to you when He was still in Galilee,

Lukas 24:6 (TB)  Ia tidak ada di sini, Ia telah bangkit. Ingatlah apa yang dikatakan-Nya kepada kamu, ketika Ia masih di Galilea,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #339. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus tidak ada di kuburan? Ramai yang terkadang mencari Tuhan di tempat yang salah. Angin ribut yang membelah gunung dan memecah bukit batu mendahului TUHAN, tetapi TUHAN tidak menyatakan diri dalam angin ribut itu. Setelah angin ribut itu berhenti, gempa berlaku, tetapi TUHAN tidak menyatakan diri dalam gempa itu. Tuhan dekat kepada mereka yang mencari Dia dengan segenap hati mereka.

☕ 🍞 Kubur yang kosong menyatakan bahwa Yesus telah bangkit dan benar-benar Anak Allah. Tidak mungkin jika seseorang telah bangkit daripada kematian mau lagi tidur-tidur atau baring baring di kuburannya. Tuhan Yesus tidak ada di kuburan. Tidak ada jasad-Nya di kuburan itu. Jangan kita mencari Tuhan di tempat yang salah. Tuhan Yesus mengatakan bahawa Dia menyertai kita sampai akhir zaman. Jadi itu bermaksud Tuhan dekat dengan kita. Tidak pernah Dia tinggalkan kita. Selalu dan senantiasa menolong kita namun terkadang kita tidak sedar akan kebenaran ini dan masih mencari Tuhan Yesus di kuburan.

Di manakah anda sedang mencari Tuhan Yesus? Adakah kita sedang mencari Tuhan di kalangan bomoh? Atau adakah kita sedang mencari Tuhan dengan segenap hati kita? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: