Monday, December 11, 2017

Revival : Is there anything good?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus menghasilkan hal-hal yang luarbiasa sepertimana yang kita imani. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Is there anything good?

John 1:46 (NKJV)  And Nathanael said to him, "Can anything good come out of Nazareth?" Philip said to him, "Come and see."

Yohanes 1:46 (TB)  Kata Natanael kepadanya: "Mungkinkah sesuatu yang baik datang dari Nazaret?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #345. Tahukah anda bahawa Tuhan tahu apakah yang terbaik ada di dalam diri kita? Friends, Nazareth wasn't a premier city therefore what good can come out of her? Inilah yang dimaksudkan oleh Natanael. Yesus datang dari Nazaret. Jesus is the best thing has happened in my life. Daripada Nazareth datangnya Penyelamat dunia yang menanggung dosa dunia di atas bahu-Nya saat Dia disalibkan.

☕ 🍞 Can anything good come out of our lives? Yes! The best can come out when we allow the Holy Spirit to work in us. You don't have to be like the people around you. You can choose to be different or allow your family, culture, society to influence you. Soalan yang sama harus ditanyakan kepada diri kita sendiri. Jika kita katakan bahawa kita sudah percaya sama Yesus, sudah menjadi pengikut-Nya, maka apakah hal yang terbaik yang dapat keluar daripada hidup kita kepada-Nya?

✝️Is there anything Good?
Kita selalu atau pernah menyanyikan lagu "kubri yang terbaik bagi-Mu..." Adakah kita benar-benar mengerti apa yang kita katakan ataupun itu hanya sekadar nyanyian? Apakah yang terbaik dari hidup kita dapat kita berikan kepada-Nya? Tuhan Yesus telah memberikan Hidup-Nya ganti hidup kita. Dia menerima hukuman buat dosa yang tidak Dia lakukan bahkan di dalam Tuhan Yesus tidak ada dosa. Dia dipukul dan dicambuk kerana kita. What good you have in your life that you can offer to God?

Our life as a living sacrifice that we can offer to God. Hidup seturut kehendak-NYA. Taat dan setia kepada-Nya. Hidup benar dan kudus di hadapan-Nya. Melakukan kehendak-NYA dan kerinduan-Nya menjadi keutamaan kita. Bersekutu dengan-Nya siang dan malam merenungkan Firman-Nya. Adakah kita sedang melakukan yang terbaik? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: